Dalit

Kerti parti

2007. május 28. 18:07 - Dalit

Párommal kettőnknek összesen van 3 lánya. Tegnap délutánra mindannyian átjöttek egy grillezésre.
Elég nagy választékot sikerült gyártanom, hála annak, hogy már egy éve gyűjtögetem a különböző pácok, húsok, zöldségek receptjeit.
A tűzgyújtás szokásosan nehezen ment, de már ráhagytam a nagy Férfire, hogy egyedül kínlódjon és káromkodjon vele.
Én már csak a készre mentem le. Az első két szelet hús még így tűzáldozatnak ment, de onnantól kb. fél-egy óráig csendben csak ettek, és ettek és ettek.
A félig-meddig vega, és reform mániás lányom, mire odaértem, egy nagy szelet sertéskarajt harapott, és kissé bocsánatkérően nézett rám.:)

Az étlap:

Sertéskaraj mézes, narancsos, szójás pácban,
Sertéskaraj hagyományosan
Csirkecomb csomagok
Csirkeszárny buffaló módra (mármint általam variálva
Gomba csomagok
Csirkemell sörös fokhagymás pácban
Joghurtos padlizsán (ez nagy kedvenc)
Vegyes saláta
Fokhagymás újkrumpli (chilie és vaníliától)
Alma-paradicsom chutney 

Az igazat megvallva, nem nagyon tudom már a receptjeim forrását, van egy dossziém, amikben kinyomtatva vannak, onnan szedtem főleg őket.

Ahogy időm és energiám, vagyis lustaságom legyőzése engedi, felteszem mindegyiket.

Most ízelítőnek


Mézes, narancsos, szójás pác

1 dl narancslé
1 evőkanál szójaszósz
6-8 gerezd fokhagyma préselve (eredetileg 4 volt írva, de ebből mindig többet használok 

Tettem bele egy kis mangós balzsamecetet is, ezt most épp a favorit nálam, el is fogyott, kénytelenek leszünk újra elmenni kedvenc boltomba.
Belenyomkodtam a 4 szelet kicsontozott karajt és hagytam pár órát sütésig.

A karaj másik felét egyszerűen só, bors, fokhagyma majoránnával fűszereztem.


4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr288331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mademoiselle · http://larevuerose.blogspot.com/ 2007.05.28. 20:59:25

Jaaj légyszi a alma-paradicsom chutney legyen majd a következő!! Az nagyon érdekel! meg a sörös fokhagymás pác is! :-)

Sok sikert a blogodhoz :-)

Marcsi 2007.08.30. 11:21:05

Szia Dalit!
Most találtam ide. Tetszik a blogod és a receptjeid is! És nagyon megörültem a mézes-narancsos-szójás pácnak, amit ki is tudnék próbálni, amint elállt az eső. A receptből viszont kimaradt a méz mennyisége, amit remélem, pontosabban is meg tudsz adni, mint a Nagyim, aki mindig azt mondta: "hát olyan gondolomformán". (Frissházas) életem első kuglóftésztáját ezért kellett merőkanállal belemerni a formába.
Előre is köszi, Marcsi

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2007.09.03. 22:55:36

Szia,

Hát már valószinűleg megoldottad a kérdést. De sajnos én is elég Nagyis:) vagyok, és azt mondanám érzésre. Emlékeim szerint olyan két evőkanál volt. Meg lehet kostólgatni. Ráadásul ez egy pác, nagyon nem lehet elrontani.
süti beállítások módosítása