Dalit

Egy hatás alatt álló nő - Csirke curry naan-nal

2007. november 11. 17:53 - Dalit

Mondanom sem kell, bár már egy egész nap eltelt, egyszerűen nem tudok betelni a tűzhellyel.
Gyakorlatilag max félóránként kimegyek és megnézem.
És alig várom, hogy mit főzzek, süssek rajta.
Főleg a süssek, ami azért nagy dolog, mert soha életemben nem sütöttem igazán.
A csirkecurryt igazából már régen tervezem, de a fő ok az volt, hogy süthessek egy naan-t, indiai kenyeret.

A másik hatás, ami ért, hogy most fedeztem fel igazán a youtube receptkínálatát.
Tegnap, ha éppen nem a konyhát, spejzt pakoltam, akkor ott élvezkedtem.
Úgyhogy most ezek alapján készült az étel.
Naan
A csirkecurry meg itt és itt .



Currys csirke

Egy nagyobb kifilézett csirkemell
1 közepes hagyma
2 kk koriandermag
5 szem kardamom
3 szem szegfűszeg
2 gerezd fokhagyma
2-3 cm gyömbér
2 kk kurkuma
1 kk római kömény
2 kk currypor
1 pohár joghurt


A csirkemellet (ez ugyanaz a csirke, amiből tegnap a leves készül, a két combja meg várakozik még a mélyhütőben) kockákra vágom.
A koriandert, kardamomot, szegfűszeget mozsárban összetöröm.
A fokhagymát és a gyömbért egészen apróra nyomom vágom.

3 evőkanál olajon megpirítom a hagymát, ráteszem fokhagymát, gyömbért, a koriander,  kardamom, szegfűszeg keveréket. Kicsit összepirítom, majd rádobom a csirkét. Amikor a hús már fehér, ráteszem a többi fűszert,  egy kicsit hagyom együtt párolódni, majd ráöntöm a joghurtot, és összeforralom. Chilit és kéne bele rakni, ha valakinek bírja a gyomra, így csak az én tányéromba tettem utólag.

Két személyes adag.

Mellé naant adtam, és Mirelle hagymás köményes rizsét.

Általában elégedett vagyok a főztömmel, de ez egyszerűen zseniális volt.
Ja, és a naan... Szegény beteg párom azt mondta, hogy ezt kéri minden szaftos ételhez, leginkább a lecsóhoz.
4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr98225341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moha és sáfrány · http://mohaessafrany.blog.hu 2007.11.11. 22:43:10

Gratulálok az új szerzeményedhez! Olyan jó olvasni, hogy ilyen boldog vagy. Nagyon szép a naanod! Tök jó ötlet a youtubeon recepteket nézegetni, nekem eszembe se jutott. Te úgy szoktál, hogy konkrét kajákra keresel rá?

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2007.11.12. 09:48:44

Köszönöm.
Igen, be kell írni a keresésbe angolul a kaja nevét, vagy pl. Nigella, vagy Jamie Oliver stb.
És kijön egy csomó film.

Mirelle · http://www.mirelle.hu 2007.11.13. 11:12:20

Dalit!

Nagyon jól néz ki :) Ízlett a rizs???

Mirelle

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2007.11.15. 11:45:20

Igen, nagyon kellemes jó köret volt, indiai ételekhez valami ilyesmit fogok ezentúl is csinálni.
süti beállítások módosítása