Dalit

Szilveszteri asztal

2008. január 01. 19:14 - Dalit

Bár már két hete nem írtam, azért főzöcskéztem én, csak főleg a saját, régi, már bejegyzett receptjeimet, részint csodálatos blogger társaim receptjeiből.
Lassan majd beszámolok sorban, miket is köszönhettünk másoknak.
Most inkább a jelenből haladok a múlt felé, vagyis már a jelen is a tegnap estét jelenti.
Szépen csendesen kettesben töltöttük a szilveszter éjszakát, elég volt, hogy a szülőket mglátogattuk egy koccintás erejéig. Az influenza is ki bejárt közöttünk már egy-két hete, úgyhogy nekem kifejezetten jól esett egy csendes este.
De azért valami szép asztalt szerettem volna készíteni az új év tiszteletére.

Úgy láttam itt az idő, hogy életemben először muffint süssek.
Három félét is választottam, két sósat és egy édeset.
Az eredeti receptek Scamorzatól valók, én csak a nálam található alapanyagok szerint változtattam rajtuk.
Mivel régi vágyamhoz a szilikonos muffinsütőhöz még nem sikerült hozzájutnom, sokkal egyszerűbben oldottam meg a dolgot. A nagybevásárlásnál beleütköztem egy elég olcsó 150 db-os muffinpapírbcsomagba. A papírokat tettem a tepsibe gondosan egymás mellé, és abba a tésztát. Tökéletesen bevált, úgyhogy a szilikonos vágyamat most jó időre elnapolom, legalább nem kell neki egyfolytában helyet keresnem.

Igazából kettőnek lett nagy sikere, a szárítottparadicsomos, olívabogyósnak, és a narancsos csokisnak, úgyhogy ezeket örökítem meg.

Szárított paradicsomos olívabogyós muffin

  • Fél zacskó paprikával töltött olívabogyó (kb 5 dkg)
  • Kb ugyanennyi olajban eltett szárított paradicsom
  • 180 gr liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 2 tojás
  • 3 evőkanál reszelt parmezán
  • Egy csomag mozarella
  • 5 ek tej
  • 5 ek olivaolaj
  • 1 kk cukor
  • 1 kk só
A sütőt előmelegítettem maximum hőfokra.
Az olívabogyókat és a szárított paradicsomot összevágtam. Egy tálban összekevertem a tojást, a tejet, az olívaolajat, ebből egy kanál a paradicsom olaja volt, a sót a cukrot, belekevertem az apró kockára vágott mozarellát, majd a sütőporral elkevert lisztet.
A muffinkosarakba tettem egy-egy evőkanállal.
200 fokra levettem a sütőt és légkeveréssel sütöttem 5 percig, majd 180 fokon még 25 percig. Én a vége elött 10 perccel még egy kicsit lejjebb vettem a hőfokot, mert úgy láttam, nagyon sül a teteje. 9 db lett belőle.

Narancsos csokis muffin

  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 20 dkg rétesliszt
  • 1 kk sütőpor
  • 5 dkg, egy fél tábla epres feketecsoki
  • egy narancs
A narancs héját lereszeltettem, és kinyomattam a levét:). Az étcsokit lereszeltem, illetve egy részét összevágtam a deszkán. A mikróban megpuhított vajat összekevertem a cukorral, a narancshéjjal. EGyenként hozzáadtam a tojásokat, majd a sütőporral elkevert liszttel. Az eredeti recept kakaóport is ír, de nálam az nincsen, így ez elmaradt. Végül belekevertem a csokit.
A muffinpapírokba egy-egy evőkanál tésztát raktam, és előmelegített sütőben légkeveréssel először 200 majd 180 fokon megsütöttem.
Az igazat megvallva elbírta volna az egész tábla csokit is, de így is finom lett, az illata meg belengte az egész lakást.

Folyt. köv.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr16281252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása