Dalit

Káposztás pogácsa

2008. február 02. 18:48 - Dalit

Avagy kalandok a káposztával


A disznótoros, illetve a párolt káposzta azért nem volt olyan egyszerű, mint előzőleg leírtam.

Kiborulásomban eljutottam a napközbeni álmosság olyan fokára, amikor úgy érzem, hogy állva elalszom, úgyhogy a káposztát rábíztam az én édes Uramra.
Na, most vagy ő nagyon szófogadó, vagy én vagyok szörnyen szigorú, akinek nem lehet ellentmondani, lényeg az, hogy félálmomban az almareszelő részt mutattam meg neki, hogy reszelje le.
Le is reszelte, mire felébredtem, ott állt két tál reszelt káposzta:)
Ami nagyon jó, meg nagyon szép, csak párolt káposzta nem lesz belőle.
Na, nem baj, a Párom leszaladt egy második káposztáért, le is gyalulta, már csak azt kellett kitalálni, mi legyen a rengeteg reszelt káposztával.

Mindenesetre megsütöttem a hurkát, meg is ettük, utána kezdtem el gondolkozni a reszelt káposzta további sorsán. Biztos, ami biztos, besóztam, hagytam állni, hogy aztán valami csak lesz belőle. Gondoltam, pirítás után beteszem a fagyasztóba és adandó alkalommal csinálok káposztás cvekedlit.

De aztán nyugtatónak szokás szerint elkezdtem bújni a netet, meg recepteket, és a Mindmegettén megtaláltam Hegyi Kálmánné receptjét.

Életem legjobb káposztás pogácsa receptjét.

Mondjuk, túl gyakran még nem ettem ilyet eddig.


Hozzávalók:
  • 1 közepes fej káposzta,
  • 2-3 ek olaj
  • 60 dkg liszt,
  • 1 kocka margarin,
  • 2 tojás,
  • 1,5 dl tej,
  • 1 kocka élesztö,
  • 2 dl tejföl,
  • 2 kávéskanál só,
  • cukor az élesztő kelesztéséhez

A reszelt káposztából kinyomkodtam a vizet, és olajon megpároltam, kihűtöttem.
Az élesztőt a tejben, cukorral megfutattam.
A lisztből, margarinból, élesztőből, tojásból és tejfölből sóval lágy tésztát gyúrtam.
A sütőben 30-40 fokra állítva kétszeresére kelesztettem, nagyjából fél óra alatt. Ezt a remek ötletet Fűszeres Esztertől kaptam, mikor megvettük az új villanysütőt.

Lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, majd megkentem a dinsztelt káposzta nagyjából harmadával, és kétszer meghajtogattam. 10 percig pihentettem, majd a nyújtást, kenést és hajtogatást még kétszer megismételtem. Végül kinyújtottam két cm vastagra, kockásra bevagdostam a tetejét, és egy kalinkás vodkás pohárral:) (nincs pogácsaszaggatóm) kiszaggattam.

A sütőtepsibe helyeztem és elkevert egész tojással megkentem a tetejét.

Előmelegített sütőben sütjük. Két sütőtepsi, meg még egy normál tepsi lett belőle.

 
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr6322382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ízbolygó · http://izbolygo.extra.hu 2008.02.02. 20:25:01

Én az unicumos pohárral szoktam szaggatni:-)
Ilyen pogit néha csinált Anyucim is, nagyon finom!

vicuska163 2009.10.22. 14:21:42

Nagyon örültem,hogy rá találtam.Én kicsi őröltborsot is raktam bele.Valószínüleg eltúloztam a káposztát és nem jött olyan magasra fel,mint illett volna neki.Azért finom lett szerintem.A próba most jön ha haza jön a családom..........
süti beállítások módosítása