Dalit

Krumplifőzelék fasírttal

2008. február 13. 18:11 - Dalit

Párom egyik rémséges meséje, amikor gyerekkorában találkozott a fehér krumplifőzelékkel, amiről azt hitte, hogy almaszósz, és rémes csalódás érte.
Ennek ellenére nálam fehér a krumplifőzelék, így tanultam anyukámtól, így szeretik a gyerekeim, és a hétvégén el is készítettem.
Szóval csak krumpli, babérlevél, és habarás.
Sajnos nem arattam vele óriási sikert, de azért néha a saját kedvemért mégiscsak főzök ilyet is. Mert én meg a magyaros változatért nem rajongok.
Szerencsére a fasírt tökéletes lett, és a főzeléket, mint köretet végül is elfogadta az Ember is.


 

Krumplifőzelék

1 kg krumpli Ella (szétfővő fajta)
3 babérlevél
1 doboz tejföl
1 kanál liszt


A krumplit feltettem főni annyi vízzel, ami éppen elfedi, a sóval és babérlevéllel. Mikor megfőtt, behabartam a tejfől és a liszt keverékével, és összeforraltam.
Ennyi. Szerintem nagyon finom.

Fasírt

40 dkg darált sertéshús
1 nagy szikkadt zsömle, vagy ugyanannyi kenyér
1 tojás
petrezselyem
fél fej hagyma
4-5 gerezd fokhagyma
majoranna
só, bors
zsemlemorzsa
olaj a sütésre

A zsömlét vízbe áztattam kb. 15 percre. Kinyomkodtam belőle a vizet.
Egy nagy tálba raktam a darált húst, a zsömlét, a tojást, az apróra vágott hagymát, és petrezselymet, fokhagymát, és a fűszereket, és kézzel jól összegyúrtam, kevertem.
Bevallom, ez az egyik kedvenc elfoglaltságom, amikor kézzel kurkászom a húst, és a masszát.
Egy tányérba szórtam a zsemlemorzsát. A húsból lapos gombócokat formáztam, a zsemlemorzsába mártogattam őket, majd forró, de nem túl forró olajban kisütöttem.
Bevallom, nekem nagy kedvencem. Főleg, amikor éjjel a hűtő mellett hidegen egy szelet kenyérrel eszem.:)
6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr19337938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2008.02.13. 21:15:05

Pont ilyet készített anyós a minap, alig bírtam disztingválni. Most is hasonló érzés, szeretem kaja :)

zizu 2008.02.14. 09:49:09

Próbáld ki füstölt lével! Nagyon finom ízt ad neki!Nálunk "tottyantott" tojást is kell belefőzni, mindenki szereti...

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.02.14. 11:20:33

Ez a tottyantott tojás tetszik. Ez a bugyantottnak a megfelelője?

piszke · http://www.piszke.blogspot.com 2008.02.14. 11:28:27

A krumplifőzelék fehér.Só, babérlevél, habarás.Pontosan.:)

zizu 2008.02.14. 11:53:54

Dalit: persze ez hivatalosan buggyantott tojás lenne, de gyerekekként, sokkal több értelmét láttuk a tottyantottnak. Azóta a család csak így hívja... :)

BeckZsu · http://beck.blog.hu/ 2008.02.15. 17:41:49

A fasírtot én éjjel a hűtő mellett, hidegen, kenyér nélkül eszem! :))
süti beállítások módosítása