Dalit

Spárgás hétvége I.

2008. május 03. 18:44 - Dalit

Mint láttam, a múlt hétvégén sokan főzték ugyanazt, amit én.

De mentségünkre kell mondani, hogy betört a spárgaszezon, és én ilyenkor függő leszek.A történet nem is a spárgával kezdődött, hanem, új munkához új ruha, meg cipő kéne, besétáltam a körútra. Cipőt természetesen nem kaptam. Ezen a héten sem, de holnap még teszek egy utat érte. Borzasztóan nehéz, egyszerű, de kosztümhöz is valló, de olcsó, de kényelmes fekete cipőt szeretnék.

Viszont vettem egy nagyon helyes kis fekete szoknyát á’ 1000.- Ft-ért. Már jó napom volt.

De ami még fontosabb, az Erzsébet körúton, a Blaha felé felfedeztem egy sajtboltot.
Két sajt volt akciós, a grana padane, és a cheddar. Ezekből rögtön vettem 15-20 dkg-t, és a tüneményes eladósrác, megkóstoltatott velem még legalább négy fajtát.
Végül vettem még 10 dkg-t valamiből, aminek nem emlékszem a nevére, rouge-al érlelt, enyhén büdös sajt, ami engem később este a mennybe repített.

Pénteken megvettem egy csomag zöld spárgát, amit kétféleképpen használtam fel.
Péntek este, bár másnap munkanap volt, elkészítettem életem első rizottóját.
Nem tudom, miért, de a hozzávaló rizst már hónapokkal ezelőtt megvettem, de még nem mertem nekiállni.
Valamiért úgy éreztem, hogy az Uram nem rajong érte, de mint kiderült tévedtem.
Azt mondja, át kellett értékelnie előbb az agyában, hogy attól, hogy úgy néz ki, mint egy tejberizs, ne arra számítson, hogy édes.
A spárga fejeiből lett este a rizottó, némi sonkával (a férfiember kedvéért), és a grana padano sajttal.

Spárgás sonkás rizottó

25 dkg risotto rizs
Fél kg spárga feje
 
10 dkg füstölt sonka
1 ek vaj
2 ek olívaolaj
2 szál újhagyma
1 dl fehérbor
fél l alaplé
só, bors
 

A zöldspárgát megmostam, a fejeket levágtam, a szárakat félreraktam további felhasználásra. A fagyasztóból kivett csirke alaplét felforrósítottam.

 

A vajat és az olajat felmelegítettem, és átforgattam benne a rizst. Amikor átmelegedett felöntöttem 1 dl fehérborral. Megkevertem. A bort gyorsan felszívta, ekkor kezdtem az alaplét adagolni merőkanalanként. Egy merőkanál leves, kavarás, és így tovább. Közben, mint kiderült, nem a legjobb fazekat használtam, kissé odakapott, úgyhogy áttettem egy másik lábasba.

Az utolsó két merőkanál leves előtt beletettem az apróra vágott újhagymát, és sonkát, kicsit később a spárgafejeket. Belekevertem egy marék reszelt sajtot, és sajtforgácsokat szórtam a tetejére.

Mikor kész lett, megkóstoltam, és borsoztam.
 

Mellé, az előző posztban említett a Laczkó borászat Mátrai kékfrankos roseját ittuk. Nagyon kellemes könnyű rose, ha jól emlékszem 1200 Ft volt, amit úgy éreztem megérdemlünk, hogy egy kicsit ünnepelhessünk.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr80452473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása