Dalit

Burgundi marhahús

2008. május 11. 20:22 - Dalit

Új munkahelyemet meg kellett ünnepelni még a múlt héten.
Adott volt egy jó üveg vörösbor, amihez méltó páros kellett.

Szerencsére segítségemre segített kedvenc Váncsa Istvánom.

 

Burgundi Marhahús

 

 

1 kg marhahús kockára vágva (felsál)

1 üveg vörösbor
fél liter alaplé
25 dkg gomba
10 dkg kolozsvári szalonna
1 nagy fej hagyma
3 db sárgarépa
1 db fehérrépa
2 paradicsom
4 gerezd fokhagyma
2 szál kakukkfű
2 szál rozmaring
egész bors
szegfűbors
babérlevél
olívaolaj
vaj
liszt

 

Előző este összekevertem a húst, a nagyobb kockára vágott sárgarépát, fehérrépát, apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát, kakukkfüvet, rozmaringot, borsor, szegfűborsot, babérlevelet, az alaplét és annyi vörösbort, ami bőven elfedte, és egy éjszakára elraktam a hűtőbe.
Másnap gondosan leszűrtem, a, levét félreraktam, a húst és a zöldségeket külön raktam. Elővettem, egy olyan lábast, amit majd a sütőbe is beletehetek.

Serpenyőben a szalonnát kisütöttem kevés olívaolajban, majd a leszárogatott marhahúst részletekben átsütöttem.
A szalonnát és a húst félreraktam. A maradék zsiradékot felöntöttem pár dl vörösborral.

A lábasba beleraktam a húst, zöldséget, és közepes lángon pároltam egy ideig kevergetve. Majd hozzáraktam a maradék pácot,. beleöntöttem a vörösboros keveréket és két darab hámozott kinyomkodott paradicsomot. Lefedve a sütőbe tettem. Két és fél óra múlva megnéztem, hogy elég puha-e, kb. 3 óra alatt elkészült. Mielőtt kész lett volna, vajon megpirítottam a gombát, és azt is a húshoz adtam.

Közben berne marniet gyúrtam, egy kanál vajból, és egy kanál lisztből. Egy órát pihent a hűtőben. A kész húst a tűzhelyen forraltam, miközben a fagyos vaj liszt keverékből apró darabokat raktam bele sűrítésként.

Hozzá a új munkahelyem örömére vásárolt egri Juhász cuveet ittuk. Igazi ünnepi étel volt.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr97464161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása