Dalit

Póréhagymakrémleves zöldborsóval

2008. május 18. 19:56 - Dalit

 

Csak egy kis leves, hogy nehogy kevés legyen a főétel.

Mert az én Uram leveses nagyon, nekem meg ezek a zöldséges krémlevesek a gyengéim.

1 vastagabb póréhagyma
1 marék fagyasztott zöldborsó (drága szomszédnéninktől)
1 ek vaj
1 ek olivaolaj
1 l alaplé
2 dl tejszín
1 ek liszt
szerecsendió
só, fehérbors

A póréhagymát felszeleteltem, a vaj és az olaj keverékén megpároltam, majd felöntöttem 1 liter hús alaplével.
Mikor puhának itéltem, turmixgéppel pépesítettem, sóztam, borsoztam, szerecsendióval izesítettem. Újra forraltam, beleszórtam a két marék zöldborsót, és amikor puha lett, behabartam a tejszín és liszt keverékével.

Közben sajtos vajgaluskát készítettem. Egy ek vajból, egy tojásból, és egy marék reszeltsajtból, plusz lisztből, és a végén belefőztem a levesbe.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr57475767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása