Dalit

Citromos risotto

2008. május 21. 11:00 - Dalit

Most hétvégén ez volt az egyetlen művem. A rendelkezésre álló alapanyagokból gyors vasárnapi ebéd.

Nemrég csináltam az első rizottómat, ez a második, de úgy beleszerettem, hogy biztos rendszeres lesz.
Nigella receptje egy kicsit módosítva, pl. sonkával, hogy mégis csak legyen az Embernek valami hús is. Nigellának igaza volt, nem csak nagyon finom, de olyan jó megnyugtató volt a kevergetés, finomítás.

3 újhagyma
1 ek vaj
2 ek olaj
30 dkg rizs
10 dkg füstölt tarja.
1 l alaplé
1 dl bor
fél citrom leve és héja
1 szál rozmaring héja
1 tojás sárgája
reszelt prana padano
4 ek tejszín
só, fehérbors
10 dkg sonka
1 marék rukkola

A vaj és olaj keverékén megfutattam az apróra vágott újhagymát. A rizst belekevertem, hogy mindenhol olajos legyen. Ráöntöttem 1 dl bort, megvártam míg felissza a levet.

A húslevest felforrosítottam, és kanalanként öntöttem a rizshez. Végül kellett hozzá még vagy másfél dl forró víz is. Megkostóltam, kicsit sóztam, borsoztam. Beleszórtam a rozmaringot a sonkát, és egy marék rukkolát. Belenyomtam a fél citrom levét, és a citrom reszelt héját is.

Egy kis tálban összekevertem 1 tojássárgáját, a sajttal, és a tejszínnel, és végül ezzel is összekevertem a rizottót.

Tetszés szerint még reszelt grana padanot kínáltam hozzá.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr20475958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása