Dalit

Töltött tök, nálam is

2008. június 04. 19:08 - Dalit

Itt a koranyár, és mindenki spárgát, töltött karalébét, tököt, zöldborsólevest főz.

Nagyjából ezekben a hetekben én ezzel a három-négy étellel el is lennék.

Igazából már múlt hét végén főztem, de most jutottam oda, hogy felrakjam.
Közben legalább 3 másik receptet is láttam, de mindenki másképp csinálja.:)



Hozzávalók két személyre

Egy közepes vagy két tényleg kicsi tök (sajnos én most igazán kicsit nem kaptam, a képen látható egy negyed darab)
Fél bögre rizs
30 dkg darált hús
só, bors, csombor (borsikafű)
3 dl tejföl

A tököt meghámoztam, félbevágtam, kimagoztam. Forró, sós, citromos vízben pár percig előfőztem.
A rízst másfélszer annyi sós vízben addig főztem, míg felszívta a folyadékot.
Mikor kihült valamennyire, összekevertem a darált hússal, fűszereztem sóval, borssal, csomborral. Egy tepsit kiolajoztam, beleraktam a félbevágott tököket, megtöltöttem a riszes darálthússal, és leöntöttem tejföllel.
25-30 percig sütöttem.

Hozzá a sütőben olívaolajjal, saját termesztésü:) kakukkfűvel összekevert újkrumplit sütöttem.

Na, ezt majd elfelejtettem, ezt az újkrumplit naponta egy kilót tudnánk megenni, hetekig.
Max. még mellé egy kis spárga.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr68502703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása