Dalit

Rácponty

2008. június 14. 20:47 - Dalit

Már hetek óta erre vágytam, de meg akartam várni, amíg normális árban van a lecsónak való.Na, tegnap végre eljött ez is, úgyhogy este az év első lecsóját ettük, ma meg rácpontyot. Jó szokásom szerint végignéztem a netet, hogy más hogy csinálja, és nem is gondoltam, hogy ennek is ennyiféle változata van, egészben, szeletben, paradicsommal, anélkül.
Erre is nagyon jó a blog, hogy az az elhatározásom, hogy havonta egyszer együnk halat, sikerül is, mert végiggondolom, hogy mit is főzhetnék, ami érdemes a publikálásra. Vicces.

Rácponty

6 szelet ponty
6 kisebb régi krumpli
3 db paradicsom
3 db paprika
1 nagy  hagyma
10 dkg szalonna
1 nagy doboz tejföl, (375 gr, megőrülök ezektől a méretektől)
zsír
só, paprika

A krumplit héjában megfőztem, majd meghámoztam. A paradicsomok héját lehúztam. A pontyszeleteket sóztam, bepaprikáztam.
A tepsit kizsíroztam.
A tepsibe beleraktam a szalonna felét, majd a főtt krumplit belekarikáztam. A tetejére tettem a halszeleteket, majd a karikára vágott paradicsomokat, végül a szeletekre vágott paprikát. Közben sóztam. A tejföl összekevertem sóval, paprikával, és befedtem vele az egészet. 170 fokon sütöttem kb. háromnegyed órát.

Sajnos a tejföl nem volt a legjobb, kicsit különvált a savó és a sűrűje, de ettől eltekintve jó lett. De most kezdhetem a tejfölválogatást is, hogy melyik tejföl mekkora, és mennyire használható.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr17520279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lorien · http://lorien.blog.hu 2008.06.15. 10:27:04

Sajnos a kereskedelmi forgalomban kapható ipari tejfölök egyike sem üti meg a kívánatos szintet, próbálj meg piacon szerezni 30% körüli házi tejfölt. Arra vigyázz, hogy ne legyen túlzottan erjedt, esetleg csípős illata. Esetleg érdemes megérdeklődni a Garabonciást, www.garabonciassajt.hu/ hogy Budapesten árulja-e valaki a tejföljüket.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.06.15. 13:58:47

Ebben igazad van, de azért van ami kevésbé sz..
A házitejföllel az a baj, hogy még mielött főznék vele, elfogy:)
süti beállítások módosítása