Dalit

Vesevelő

2008. július 07. 17:45 - Dalit

Avagy vese velővel

Amikor a belsőséges VKF volt, már akkor megemlékeztem erről a csodáról. 
Régen minden második kisvendéglőben lehetett kapni, de ma már a kihaló állatok körébe került.
Ifjabb körömben még néha rávettem magam, de már sok-sok éve nem is gondoltam rá, mert a vese tisztítása, áztatása, főzése végén én már biztos hogy nem tudok belőle enni.
Arról nem beszélve, hogy ha a könyv szerint a fehér részeket kivágom belőle, na meg azt, amit én fehérnek gondolok, akkor a fele sem marad meg. Aztán jön az áztatás, na az nálam mondjuk 10-szer váltott vízben történik. Na, de azért a bátraknak leírom az elkészítést. Fogjuk a vesét, kettévágjuk, a fehér részeket kivágjuk. Lemezekre vágjuk, és váltott vízben átmossuk, hogy az összes szaga eltünjön. Közben a velő hártyáit leszedjük, és azt is összevágjuk.
De múlt héten akkora szerencsém volt, hogy a Tescoban megláttam egy dobozt, amiben konyhakész, megpucolt, felvágott vese és mellé velő volt. Nagyjából fél kg volt az egész, ez két személynek elegendő. Meg úsztam a pucolást, szagolást, és egyéb kellemetlenségeket, és kb. 10 év után először újra elöttem volt a vesevelő.

 

Vesevelő

Egy csomag konyhakész vese velővel
1 fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
5 dkg szalonna
majoranna
só, bors
petrezselyem.

A hagymát apróra vágtam, a szalonnát kisütöttem. A hagymát megpirítottam a zsíron, majd beledobtam a vesét, kevés vízet öntöttem csak alá, hogy oda ne kapjon, egy ideig pároltam, majd sóztam, borsóztam, kevés majorannával megszórtam. Mikor késznek itéltem, beledobtam a velőt, és összesütöttem. Végül egy kevés petrezselyemmel megszórtam.
Klasszikus módon, főtt krumplival, és kovászos uborkával ettük.


 

6 komment
Címkék: velő vese

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr23556772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2008.07.07. 18:36:22

És komolyan fogyasztásra alkalmasan meg volt tisztitva? El vagyok képedve! Melyik tacskó?

Beatbull · http://kiserletikonyha.blogspot.com 2008.07.08. 09:04:12

Valami puszta közepén álló kis vendéglőben ettem utoljára vesét velővel - annak is már legalább 8-10 éve :(

dalit · http://dalit.blog.hu 2008.07.08. 09:47:31

Eszter, hihetetlen, de tényleg tökéletesen meg volt tisztitva. A Fogarasi Tescoban találtam.
A lányom, mikor meghalotta, majdnem sírva fakadt, hogy nem hívtam meg.

Nori 2008.07.08. 09:52:55

Mennyire drága mulatság? Kérdezem mert alkalomrakészíteném ha rafutnék én is, és nem kevesen leszünk...

A velő még kirántva is isteni kis tartárral,uh...

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.07.08. 14:54:02

Hogy őszinte legyek, nem emlékszem. 1000 Ft alatt volt, de nem túl nagy mennyiség. Szerintem nem volt egy kg. Ketten ettük, valamennyi maradt estére.

Nori 2008.07.09. 12:54:51

Köszi,majd megnézem bár amilyen szerencsés vagyok biztos nem lesz:-)
süti beállítások módosítása