Dalit

Gombás muffin

2008. augusztus 12. 18:30 - Dalit

Mivel mi nem nagyon eszünk édességet, ezért mindenféle sütiből sós változatokat keresek.
Végre megkaptam az egyik álmomat, egy jó muffin sütőt. Igazából szilikonosra vágytam, de vagy nem volt, vagy pofátlanul drága volt, végül az ikeában megvettünk egy teflonos változatot. Természetesen másnap szembejött velem olcsón a szilikonos változat, de annyira gyakran nem sütök, hogy ne legyen elég egy.
Hétvégén vettem egy kevés gombát, fogalmam sincs mire, csak hogy majd lesz vele valami. Vasárnap délután sok kutatás után rám tört, hogy a gombás muffin lesz a legjobb. Emargit receptje, amit sokan mások is sütöttek már. Igazából nem is szép dolog beírnom, de csak így van esélyem, hogy máskor is megtaláljam a receptet.

Kicsit macerás a sok hozzávalóval, de valójában elég gyorsan elkészültem.

¾ csésze liszt
1 tk cukor
2 tk sütőpor
fél csésze reszelt sajt, most zöldfűszeres, meg valami keményebb holland volt, egy kevés parmezánnal keverve
¾ csésze tej
1/3 csésze olaj
1 tojás
1 csésze gomba apróra vágva
1/3 csésze apróra vágott hagyma
1 gerezd fokhagyma
¼ csésze dió, durvára törve
apróra vágott petrezselyem
apróra vágott kakukkfű
kevés vaj

A vajat felmelegítettem, a hagymát és a gombát megpároltam rajta, ízesítettem, fokhagymával, petrezselyemmel, kakukkfűvel majd hozzáadtam a diót. Megvártam, míg nagyjából kihűl. Közben a muffin sütőt kivajaztam. Elővettem két nagy tálat. Az egyikben összekevertem az olajat, tejet, tojást. A másikban összekevertem a lisztet, cukrot, sót, sütőport és sajtot. Beleöntöttem a folyékony hozzávalókat, és a gombás keveréket, és gyorsan lazán összekevertem. Szétosztottam a muffin sütőbe, és 200 fokon 25 percig sütöttem.

Összekevertem hozzá egy fokhagymás tejfölt, és azzal locsolgatva, mártogatva ettük.

De ez A TEJFÖL volt, felfedeztem a Bosnyákon a Cserpes tejtermékboltját, és némileg függővé váltam tőle.A bosnyák amúgy is megérdemel majd egy külön írást.


Szólj hozzá!
Címkék: dió gomba muffin sajt

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr33612706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása