Dalit

Gombás rizottó (Még mindig Őrség)

2008. november 14. 22:11 - Dalit

Az utolsó elötti őrségi szárított vargánya.

Pénteken szokás szerint tészta vagy rizottó van rendszeresen. Most gombás rizottó az isteni vargányával feljavítva. Nem is tudom, mi lesz velem nélküle. Muszáj lesz visszamennünk.

Egy bögre rizottórízs
20 dkg csiperke
egy nagy marék szárított vargánya
egy liter alaplé
egy dl fehérbor
két kisebb hagyma
két gerezd fokhagyma
egy evőkanál olívaolaj
egy evőkanál vaj

A vargányát leöntöttem annyi meleg vízzel, hogy ellepje, és hagytam állni.

A gombát felszeleteltem. Olajban apróra vágott hagymát és egy gerezd fokhagymát pirítottam, rátettem a gombát, sóztam, borsoztam, és addig sütöttem, pároltam, amíg a leve elfőtt.


A másik hagymát és fokhagymát apróra vágtam. Az olívaolajat és a vajat felforrósítottam, megpároltam rajta a hagymákat, majd beleöntöttem a rízst. Jól összekevertem, hogy mindenhol bevonja az olaj. Ráöntöttem a bort, megvártam, míg sisteregve felszívja a rízs. Majd evőkanalanként a felforrósított alaplével állandó keverés közben főztem. Mikor már úgy éreztem, hogy majdnem kész van, beletettem a párolt gombát, a felvágott leszűrt, felvágott vargányát, és még némi áztatólevet is.

Isteni lett.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr34769548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuszeres Eszter · http://www.fuszereslelek.hu/ 2008.11.17. 09:00:45

Nem tudom az e-mail címed, küldeném a fotókat :-)
süti beállítások módosítása