Dalit

Vadasmarha zsemlegombóccal

2009. március 19. 07:36 - Dalit

Születésnapi rendelés.

Azt hittem, hogy már régen beírtam, mert gyakorlatilag az egyik nagy kedvenc, a lányomnak is, meg a páromnak is.

1 kg marhafelsál szeletben
Egy csomag leveszöldség (sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé
3 dl tejföl
1 ek liszt
mustár
só, bors, borókabogyó, babérlevél
 

A marhahúst felszeletelem, a zöldségeket karikára vágom. A húst bepácolom. Egy nagy tálba belerakom a húst a zöldséggel, borsózom, borókabogyó, babérlevél megy bele, és annyi olajat öntök rá, h hogy mindenhol olajos legyen. Hagyom egy vagy több napig érlelődni.

Amikor eljön a nagy nap, kiveszem a zöldségek közül a hússzeleteket, és forró olajban elősütöm. Kiszedem egy tányérra, és az olajban elkezdem megpárolni a zöldségeket is. Majd visszarakom a húst, annyi vízet öntök rá, hogy ellepje, sózom, és lefedve, lassú tüzön főzöm, amíg a hús meg nem puhul. Akkor a hússzeleteket kiveszem.

A zöldséges lét pépesítem turmixgéppel. 3 dl tejfölt összekeverek egy evőkanál liszttel és behabarom. KB. egy evőkanál mustással izesítem, visszarakom a húst, és összeforralom.

Mellé zsemlegombóc jár.

1 zsemlét, vagy szikkadt kenyeret kockára vágok. Kevés olajon megpirítom.
2 tojásból nokedlitésztát készítek, és belerakom a piritott kenyérkockát. Forró, sós vízbe szaggatom evőkanállal. Jó kis amorf gombócok lesznek, de úgy az igazi.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr911009283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marhahusi 2009.03.19. 11:29:04

Én is szeretem, főleg ahogy a Nagymami csinálja :)

palánta 2009.03.21. 20:31:37

boldog szülinapot az illetékesnek! :-DD
süti beállítások módosítása