Dalit

Diós pestos fusilli

2009. március 28. 09:31 - Dalit

Ajándéklányomtól kaptam ajándékba egy GoodFood-ot. Nem tudom elmondani, milyen régen vágyok rá, de valahogy soha nem volt ott, ahol épp venni akartam.

Már többen dicsérték, és valóban az eddig látott legjobb főzőújság. Ahogy elsőre átfutottam, rögtön legalább 4-5 ételt találtam, amit feltétlen ki kell próbálnom.

Különösen két rovatba szerettem bele, egy nevezzük vacsora rovat, gyors egyszerű étel estére, és egy amit találsz a kamrában.

Tegnap este a diós pestos tésztát találtam ki. Kb. 1 kg dió van otthon, amit nagyon ritkán használok, úgyhogy remek alkalom volt, hogy csökkentsem a készleteket.

300 gr fusilli tészta
175 gr dió
100 gr parmezán
50 g vaj
2 gerezd fokhagyma
5 dkg vaj
50 ml tejfől (doublecream, de nálam tejfől volt)
bazsalikom, illetve olasz zöldfűszerek, rozmarint, kakukkfű, oregano (Sparban kapható fagyasztott szóródoboz, zseniális.)

 

Sós vízbe beleraktam a fusillit, kevés olajjal, és kifőztem. míg elkészítettem a diópestot.

A diót a fokhagymával robotgépben apróra daráltattam. Én több részletben, mert nincs elég nagy gépem. Aztán beleraktam a kicsit megolvasztott vajat, és a parmezán nagy részét, a zöldfűszereket, és még egy kicsit összedaráltattam.

Egy serpenyőbe beleöntöttem a tejfölt, majd rá a pestó kétharmadát. Kicsit összefőztem, majd a leszűrt tésztával, plusz kb. 2 kanál tésztafőzőlével összekevertem. Megszórtam még egy kis parmezánnal, és tálaltam.

A pestó harmadát lefagyasztottam, mert sok lett, ez majd egy következő vacsora lesz.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr681025043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása