Dalit

VKF 26. Spenótbatyuk feta sajttal

2009. július 12. 11:16 - Dalit

Valljuk be az előétel nem mindennapos, és nem annyira magyaros szokás. Én csak az utóbbi években szoktam rá, hogy ünnepi vacsorák ezzel kezdődjenek. Igazán nem is valódi előételeket szoktam adni, hanem amuse bouche, kostólót szoktam adni, ami felizgatja egy kicsit az ízlelőbimbókat, és időt a háziasszonynak, hogy a végső simításokat megtegye a konyhában.
Az előételekkel régebben két alkalommal találkoztam. Egy időben olyan helyen dolgoztam, ahol évente több alkalommal svédasztalos fogadásokon vehettem részt. Ott én gyakorlatilag leragadtam az előételes asztalnál, és az ottani fogások lettek a teljes vacsorámJ. Még később a péntek esti vacsorákon is nagy választékban kaptunk előételeket, salátát, padlizsánkrémet, gefillte fish-t, stb. ezek szintén betöltötték nálam a teljes étkezés szerepét.
De most már vigyázok, ha én kínálok előételt, az tényleg csak ELŐ étel.
Az ez évi könyvhéten gen sok könyvet sikerült vennem, nagy nagy boldogságomra, az már csak a hab a tortán volt, hogy rendkívül kedvezményes áron megvettem szinte desszertnek a végén a LE CORDON BLEU sorozat, partifalatok című kötetét, amiben számomra remek receptek vannak. Az alábbi recept is innen való, némi módosítással, pl, az adagokat lecsökkentettem. 4 főre ideális volt ez a mennyiség.

 

4 dkg olvasztott vaj
1 ek olívaolaj
15 dkg friss spenót
1 gerezd fokhagyma
7 dkg fetasajt
3 dkg túró
só, bors
1 tojás
1 ek petrezselyem
1 ek bazsalikom
4 réteslap
Két sütőlemezt kivajaztam alaposan.
A spenótot apróra vágtam, olívaolajon megpároltam az apróra vágott fokhagyma társaságában. Hozzáadtam a fetát, túrót, és addig kevergettem, míg lágy masszává állt össze. Sóztam, borsóztam.
Mikor egy kicsit meghűlt, hozzákevertem a nagyon apróra vágott petrezselymet és bazsalikomot..
A sütőt 190 fokra elkezdtem felmelegíteni. Közben előkészítettem a réteslapokat.
Egy réteslapot a pultra fektettem, és alaposan megkentem olvasztott vajjal, rá a következő réteslap, így lesz egy kétrétegű tésztalapot. Ezt még egyszer megismétlem. A tésztalapot 9 egyforma négyzetre vágjuk, kb. 8 cm * 8 cm-es lapokra. Na ez komoly problémát jelentett nekem.:)
Mindegyik közepére egy teáskanál tölteléket teszünk, és összefogjuk, hogy kis batyuink legyenek. Rátesszük a sütőlemezre. Kívülről is megkenegetjük olvasztott vajjal.
Mikor a vendégek csöngetnek, berakjuk a sütőbe és 15 perc alatt megsütjük.
Mikor már mindenki elhelyezkedett, és a seccot is felbontottuk, akkor tálaljuk.
Mi az ünnepi vacsora, ebéd előtt mostanában aperitifként pezsgőt szoktunk inni, na ez jó sznobul hangzott.:) De a nagy és utolérhetetlen kedvenc a Bujdosó Rose Secco. Felfedezését az Olimpia Vendéglő, Csongrádi Csaba főpincérnek köszönhetjük.
Nagy szerencsémre találtam egy remek borboltot az Örs Vezér téren, a Metró melletti nagyon ronda zöld épület aljában, ahol kívánságra hoznak nekem. Sőt, mikor gyakran járok, még némi kedvezményt is kapok.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr91240823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása