Dalit

Indiai vacsora

2009. szeptember 18. 15:50 - Dalit

 Ez az óriási esemény már több mint egy hónapja volt nálam, de eddig tartott, amíg a receptek, a képek, és az én időm összejöttek.

16 lilaanya jött össze nálam. Szerencsére a kertben,mert azért a lakás falait még nem tudom megfelelően széthúzni. Viszont a nagyjából 2 és fél négyzetméteres konyhámban képesek voltunk főzés közben négyen, és később többen is tartozkódni.

Adrienne Svájcból jött, hogy ezt a hihetetlen teljesítményt előadja, 16 fő 7 fogás. Minden hozzávalót ő hozott, ő készített, mi csak segédmunkások és konyhalányok lehettünk mellette. Na meg kostólók. A mennyiségek elképesztőek voltak, még pár évre való fűszerem is maradt, és napokig indiait ettünk.

Jöjjön innentől az ő beszámolója és a receptek. 

 

Ültem a fodrásznál és igyekeztem úgy nevetni, hogy a fejem közben ne mozogjon. Szegény Jutka értetlenül nézett ram :

- Te nem könyvtaros vagy ? Vagy eredetileg szakácsnőnek tanultál ? Es ha nem, akkor most mi ez a főzés ??? Megörültél ? Ebben a melegben ?? 16 emberre ??? Indiait ???? Más bajod nincs ?????

Még a keze is megállt egy pillanatra… J

Amíg válaszoltam az összes kérdésére (igen, könyvtaros vagyok, nem, nem tanultam, nem, nem örültem meg, legalábbis remélem, igen, hat meleg van, nem, nem gondoltam én se, hogy ennyien leszünk, de hat mért is ne, de, van más bajom, ne húzd a hajaaaaaam) egy pillanatra magam is elbizonytalanodtam.

Főztem persze mar ennyi emberre (a családi Karácsonyok levezénylésében van némi tapasztalatom), a meleget jól tűröm (bar sikerült kifogni a nyár egyik legmelegebb napját ; ennél melegebb csak előző nap volt, amikor barátnői segítséggel orvakon át vásároltuk be a hozzávalókat, Érden még elviselhető volt, aztán a Wesselényi utcában mar az aszfalt is olvadt, a Lehel téri piacnál meg a karunk akart leszakadni). Es igen, örülök, hogy ennyien kíváncsiak voltak a főztömre. De… hat azért mégiscsak kihívás, Es mi lesz, ha nem ízlik ????

Sok időm nem maradt a töprengésre, a hajam kész lett (szegény Jutka sírt volna, ha tudja, hogy két órával később a hajam, a ruhám, verejtéktől csapzottan ragad majd ram és semmire nem vagyom jobban, mint egy hosszú, hideg tusra). Elindultam főzni. Indiait. Es részemről nagyon jól éreztem magamat Dalit konyhájában. Köszönöm még egyszer a lehetőséget, mindenki segítségét, különös tekintettel a legifjabb résztvevőre. Szép este volt.

Hát még mi mennyire köszönjük.

Íme, majd jönnek a receptek :

Onion Badji

Indiai zöldség

Vangi Bath

Szamósza

és a deszertek:

Besan Laddu

Répahalwa

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr121386780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kbk 2009.09.17. 07:43:36

Én ugyan rövid ideig voltam köztetek:(, és csak az onion bahjit tudtam megkóstolni, de az is isteni volt! Így utólag sem jelent nyilván semmit az égvilágon, de nagyon együttéreztem Adriennel, ahogy ott állt a forró olaj fölött, szökőkútként izzadva, mert tényleg nagyon-nagyon meleg volt aznap. Úgyhogy a magam nevében hálásan köszönöm a meghívást és az áldozatot is:) Kanbéka, aki fakanál:)

Adriennne 2009.09.17. 13:29:02

Miutan némi nehézség utan belogoltam...:)

Kanbéka, kar, hogy nem maradtal:(( és Te még nem is lattal igazan izzadni...:)))

Nagyon jo este volt, tényleg. Es külön köszönet (ami kimaradt a postbol), a "védöitalért";-) Dalitnak.

nemszakacs 2009.09.19. 17:26:29

mint nemszakacs :)) azert meg ertekelem sot csodalom amit elkovettel Adri, hadd fejezzem ki csodalatomat!! a Jo a leiras es a kepek is.. Nagy vagy :)

Léhüllő · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.10.02. 12:00:17

Érdekes volt végigolvasni. Mintha anyámról olvastam volna. Köszi ezért.
süti beállítások módosítása