Dalit

Spenót poféznival

2009. november 16. 13:17 - Dalit

Valamikor régesrégen volt a kedvenc VKF-em a komplementer ételekről. Akkor írtam, hogy nekem az első dolog, ami eszembe jutott erről a Spenót poféznivel.:)

Sajnos évek óta nem ettem, mert a Párom nem bírja a spenótfőzeléket, és csak magamnak valahogy nem álltam neki. De a múlt héten, mikor egy kicsit lebetegedtem, megjelent nálam a kisebb lányom, egy csomag spenóttal, zsemlével, és egy fantasztikus, finom, életmentő spenótot főzött nekem, az én, illetve már az anyám eredeti receptje szerint.

Ez az a zöldségétel, ami minden. csak nem könnyű, és light-os, ellenben nagyon is laktató. Mikor a kislányom még kicsi volt, mindent de mindent amiben vitamin volt, zöldség, gyümölcs, elutasított, kivéve a spenótot. Popeye-nek készült. És mégis felnőtt egészségesen. Ma meg már az a csoda, amikor húst eszik.

Szóval a spenót és az a bizonyos pofézni.

Egy csomag fagyasztott spenót
egy zsemle
tej a zsemle áztatásához
egy tojás
egy kanál olaj
egy kanál liszt
2-3 gerezd fokhagyma
Só, bors
 

Felolvasztom a spenótot, közben beáztatom a tejbe a zsemlét. Mikor a spenót már forró, először, belerakom az alaposan szétmorzsolt, kinyomkodott zsemlét, majd egy kevés tejjel főzöm, és kavarom. Közben az olajból, lisztból, fokhagymából készítek egy fokhagymás rántást, amit szintén összekeverek a spenótta. A tojást is alaposan belekeverem, annyi tejjel, hogy kellemes állaga legyen összefőzöm, sózom, borsozom, és kész.

Pofézni

Egy zsemléből három szeletet vágok vizszintesen. A tojást összekeverem, megsózom. és minden szeletet belemártok, majd forró olajban kisütöm, mintha bundáskenyeret csinálnék.

VAgyis egyszerűen a bundás zsemle neve nálunk a pofézni. Hogy honnan ered, arról fogalmam sincs.

Szólj hozzá!
Címkék: spenót

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr451529095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása