Dalit

Olaszos sült zöldségek

2010. március 15. 21:30 - Dalit

 A lányomra rátört a nyár és  tavaszhiány. Azt kérte, hogy süssek neki valami olyat, hogy - tudod - sütőben, meg paradicsom, meg cukkini - na olyat szeretnék.

Már az nehéz volt, hogy most nem nagyon lehet cukkinit kapni. Aztán azt a receptet, amit sok éve csináltam, el is vesztettem. Végül vettem padlizsánt, némi paradicsomot és egy édesköményt, és megtaláltam gourmandula receptjét, amiből kiindultam. A hütőben még volt egy fél cukkini is, hogy minden meglegyen.

Az érdekes ebben a receptben a lassú sütés, szinte aszalás, ami miatt az ízek teljesen összeérnek. Számomra azért is volt ez előnyös, mert valójában nem tudtam, mikorra kéne elkészülnöm.

1 padlizsán
4 paradicsom
fél édeskömény
fél cukkini
1 alma
egy közepes hagyma
friss kakukkfű és rozmaring
szárított oregano
só, borsj
olívaolaj

Egy küzepes tepsibe locsoltam 2 evőkanál olívaolajat. A padlizsánt 1 cm-es szeletekre vágtam hosszában, besóztam és hagytam egy ideig állni. A hagymát, a cukkinit,, az édesköményt, almát szintén szeletekre vágtam.

A padlizsán szeletek felét leraktam a tepsire. Rá a paradicsomokat, édesköményt, hagymát, almát majd kakukkfűvet, rozmaringot, oreganot, sót, borsot. Ismét padlizsánszeletek, cukkini szeletek, paradicsom, és az utolsó padlizsánszeleteket. Só, bors, oregano.

130 fokos sütőben kezdtem sütni. Nagyjából 3 óráig sült, amikor megérkezett a megrendelő, akkor rászórtunk egy nagy marék reszelt sajtot, és 180 fokon még rásütöttük. Nagy sikere volt, visszatapsoljuk még.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr761839161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hive 2010.03.22. 09:34:02

A Lidlben gyakorlatilag egész télen lehet cukkinit kapni. Ha nem több kiló kell, akkor meg is fizethető.

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2010.03.22. 11:08:45

@hive: Gyakorlatilag igen, de épp ezen a hét végén nem jutottam oda. Nem tudok minden hétvégén mindenova menni.)
süti beállítások módosítása