Dalit

Szűzpecsenye a tökéletes sült krumplival, mustáros gombás szósszal

2010. május 01. 11:43 - Dalit

 

Három fontos helyet és embert kell ehhez az ételhez megemlítenem. Ha húsétel, akkor azért nekem a férfiember ugrik be. Néhány férfi gasztrobloggerhez fordulok mindig, ha „komoly” ételt akarok csinálni. Pl. szűzpecsenyét. És még egy férfi, aki ugye a Józsi, a hentes, ahol tényleg szép sertésszűzhöz jutottam. Most Horasz volt, akitől a mintát vettem.

A másik fontos hely a Goodfood magazin oldala, amit ma már szinte naponta nézegetek, és nagyon jó ötleteket kapok. És itt találtam a második fontos férfit:) Gordon Ramsay, akinek a sült krumpliját és gombaszószát használtam most.
 
Végül a harmadik és legfontosabb férfiember nagyon elégedetten megette:)

 
 

Először a krumplit csináltam meg.

 

Fél kg közepes krumplit megpucoltam és hosszában negyedekbe, szeletekre vágtam. Vizet forraltam, és a krumplit 3 percig főztem, majd leszűrtem, megszárítottam.
A krumplit megspricceltem alaposan olajjal, sóztam, borsóztam. 220 fokos sütőben 15 percig sütöttem, közben kétszer megfordítottam. Majd félreraktam, amíg a hús és a mártás elkészül.
 

Fűszeres szűzpecsenye

 

  • Egy szép szűzpecsenye
  • 4 tk kömény
  • 1 tk római kömény
  • só, bors
  • 2 szál kakukkfű
  • 1 ek olaj
  • 1 ek vaj
  •  
A fűszereket mozsárban összetörtem, és alaposan belemasszíroztam a húsba, hogy mindenhol elfedjem. Hagytam egy pár órát állni.
Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat és a vajat, és a hús minden oldalát, ami legalább 4, átsütöttem.
Ezután 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, és 20 percig sütöttem.
Felvágás előtt még hagytam állni kb. 10percig.
Várakozás közben beraktam a krumplit még 5 percre sülni a sütőbe, hogy minden egyszerre legyen kész.
 
Amíg a hús sül, elkészítem a mártást.
 

Mustáros gombás mártás

 

  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 200g gomba, negyedelve
  • 1 gerezd fokhagyma , finoman aprított
  • 1 ág kakukkfű
  • 150 ml száraz bor v sherry
  • 1 evőkanál balzsamecet
  • 150 ml alaplé
  • 2 evőkanál tejszín
  • 1 evőkanál magos mustár
  • 2 evőkanál apróra vágott petrezselyem
  •  
Az olajat felforrósítom, megpirítom benne a gombát a fokhagymával, és a kakukkfűvel. Ráöntöm bort, és 3 percig főzöm, amíg be nem sűrűsödik egy kicsit, akkor hozzáadom a balzsamecetet, az alaplét és még 3 percig főzöm.
Belekeverem a tejszínt és mustárt, összefőzöm alaposan, végül beleszórom a petrezselymet.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr191875453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása