Dalit

Zöldséges rakott tészta

2010. július 09. 09:30 - Dalit

Nem tudtam jobb nevet kitalálni ennek az ételnek, pedig jó lenne, mert izgalmasabbat érdemelne, annyira jól sikerült.

Ismét a lányom ihletésére készült, aki felhívott, hogy valami spenótosat, vagy ha nem, valami zöldséget meg tésztát, tudod…. Nem tudtam. Mindenesetre elindultam beszerezni. Az egy dolog, hogy kis piacunkon csak nagyon ronda spenót volt, de bejártam 4, azaz négy boltot, és nem kaptam fagyasztott leveles spenótot sem. Úgy látszik, ennek is szezonja van?
Na, mindegy, közben vettem paradicsomot, paprikát, cukkinit, gondoltam, valami csak lesz.
Otthon vettem észre, hogy penném sincs, amivel eredetileg terveztem, úgyhogy maradtam a farfallenél, amit nagyon ritkán használok. Mikor még a lányaim kicsik voltak, imádták a masnitésztát.
 
  • 2 közepes cukkini
  • 1 paprika
  • 2-3 paradicsom
  • 2 lilahagyma
  • 5-10 dkg sonka, húsos szalonna
  • 2 dl tej
  • 1 dl joghurt (maradék)
  • 1 ek liszt
  • kakukkfű, oregano
  • só, bors
  • olaj, vaj
  • zsemlemorzsa
  • 10 dkg sajt (parmezán, gruyere, maradékok voltak)
  •  
Először is feltettem a vizet a tésztának. Mire a tészta megfőtt, a többi hozzávalót is elkészítettem.
A cukkinit hosszában félbe, majd egy cm-es szeletekre vágtam. A paprikát hasonló darabokra, a hagymát karikákra, a paradicsomot szintén karikákra vágtam.
Kevés olívaolajat hevítettem, és kis adagokban megpirítottam a zöldségeket fajtánként, kis adagokban. Sóztam, borsoztam. Félre raktam.
A Bosnyákon találtunk egy fantasztikus bácsit, aki házi sonkát, szalonnát árul, hihetetlen minőségben. Ebből vágtam néhány szeletet, az is kisütöttem nagyjából.
Egy kanál vajjal és egy evőkanál liszttel rántást csináltam, majd a tejjel és a joghurttal besamelt készítettem. Beleszórtam a fűszereket is. A reszelt sajt nagy részét belekevertem.
Egy jénai edényt kivajaztam, és zsemlemorzsával megszórtam.
A tésztát leszűrtem. A fele tésztát a jénaiba szórtam, rá a zöldséget, sült sonkát, a mártás nagyobb részét, majd a maradék tésztát, és a maradék mártást. A tetejére szórtam a maradék sajtot. Betoltam a sütőbe és addig sütöttem, amíg a sajt megpirult a tetején.
Szólj hozzá!
Címkék: tészta főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr992115191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása