Dalit

Erdőbénye 2010 – Bényei raguleves juhtúrós gombóccal

2010. augusztus 20. 20:30 - Dalit

Bor, mámor, Bénye

 

Úgy tűnik Erdőbénye állandó vendég lesz a blogomon. Mint ahogy már írtam, meg voltam híva a Bor, mámor Bénye fesztiválra, mint szakácsnő.
10 napot töltöttünk ott, ebből az első 3 nap a fesztivál előkészítéséről szólt. Elképesztően jó társaságban készültünk az Ábrahám pincénél a BMB programjaira.
A fesztivál nagyon jól sikerült, én ebből az igazság szerint nem sokat láttam, mert két menetben összesen 200 adag ételt főztem és szolgáltam fel, természetesen nem egyedül, hanem fantasztikus segítőkkel.
Számomra a legnagyobb siker az volt, hogy rengetegen jöttek vissza, köszönték meg és dicsérték a levest, kérték a receptet.
A BMB után mi még egy hetet töltöttünk ott, és pihentünk, és nem csináltunk semmit, vagyis, néha fantasztikus kirándulásokat tettünk, és újra, megint és állandóan megerősödött a vágyunk, hogy nekünk kell egy ház Bényén. Sajnos ez egyenlőre elég reménytelen vágy, de soha se lehessen tudni.
Hosszú gondolkodás, és próbálkozás után a következő igényeknek kellett megfelelnie az általunk kínált ételnek: legyen a helyhez kapcsolódó; legyen benne juhtúró, valamint jól menjen a száraz Furminthoz; esetleg legyen benne helyi gomba; szabad tűzön készüljön és nem utolsó sorban jól legyen tálalható sok személyre.
És itt olvasható a végeredmény.


Bényei gombás raguleves juhtúrós gombóccal

10 adag

  • csirkecomb egész 5 db
  • Vegyes zöldség (sárga, fehérrépa, zeller, karalábé 0,5 kg
  • egyéb zöldség, bab, borsó, stb. 30 dkg
  • káposzta 20 dkg
  • Krumpli 0,5 kg
  • vargánya 0,5 kg
  • egy csokor petrezselyem
  • Tejföl 4 dl
  • Citrom 1 dg
  • Olaj
  • Só, Bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kakukkfű
  • rozmaring
  • Tárkony

  •  

Juhtúrós gombóc

 

  • juhtúró 20 dkg
  • tojás 2 db
  • finomliszt 2 ek
  • Búzadara 2 ek
  • szükség esetén zsemlemorzsa

A csirkecombokat kettévágom. A zöldséget meghámozom nagyobb darabokra vágom. A káposztát csíkokra vágom. A gombát feldarabolom. A krumplit kockára vágom. Felforrósított olajban megpirítom a csirkecombokat, majd a zöldséget, a káposztát. Felöntöm vízzel. Beledobom a krumplit, sózom, borsózom. Addig főzöm, amíg a csirke majdnem teljesen megpuhul, ekkor beleteszem a zöldfűszereket, kakukkfüvet, rozmaringot, és főleg tárkonyt.
Közben elkészítem a juhtúrós gombócot, ami nagyon egyszerű. A hozzávalókat összegyúrom, ha túl lágy, akkor zsemlemorzsával sűrítem. Ha lehet, hagyom állni, majd kisebb diónyi gombócokat formázok belőle, és a forró levesbe dobom.
Utánadobom a vargányát, és végül a citrommal ízesítem.

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr112235844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nanga (törölt) 2010.08.20. 21:21:05

Egy kis kóstolót igazán küldhetnél :)

emul 2010.09.10. 12:20:15

Voltam, kostoltam, izlett.
Annyi bor utan amit bevedeltunk eletet mentett.

Koszonom szepen.
süti beállítások módosítása