Dalit

Tonhalas orecchiette

2010. augusztus 22. 12:31 - Dalit

Bokornak ajánlva

 

Ezzel a tésztával már régen szemeztem. Főleg Dolce Vita oldalán, de máshol is találkoztam vele.
A héten eljutottam az Aldiba, és szebbnél szebb és érdekesebb tésztákat tudtam venni. Többek között egy háromszínű orecchiettét.
 
A héten amúgy nem nagyon volt semmiféle ötletem, meg kedvem sem, hogy mit is főzzek. Fórumozó társam meg még tőlem kért ötletet valami különlegesre. A végén péntek este ez lett belőle.
 
 
  • 250 gr. orecchiette
  • egy doboz tonhaltörzs
  • 5-6 db kapribogyó
  • 1 lila hagyma
  • 2 gerezd fokhagymát
  • 4-db koktélparadicsom
  • 4-5 db olívabogyó
  • egy marék rukkola
  • fél lime leve
  • egy ek olívaolaj
  • só, bors
 
A tésztát feltettem 14 percre főzni.
1 ek olajon elkezdtem pároni a lila hagymát, kicsit később hozzádobtam 2 gerezd fokhagymát. durvára vágva, az olajbogyót darabokra vágvra, a kapribogyót. A koktélparadicsomot szeletekre vágva megsütöttem a hagymás, olajbogyós alapon. Rádobtam a tonhalat, kicsit sóztam, borsóztam. A lime levével ízesítettem még.
Mikor a tészta kész lett leszűrtem, rádobtam a szószra, belekevertem még egy marék rukkolát, és összekevertem az egészet.
A szósz darabja beleragadtak a kagylószerű tésztába, egészen fantasztikus lett. Ez a tészta vastagabb, erősebb, mint amit megszoktunk az olasz tésztáknál, és épp ezért különlegesebb is.
Ábrahám -pince Diókút 2009 száraz primőr bort ittunk hozzá. Kitűnő.
 
Dolve Vita és a Goodfood receptjei alapján
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr242235186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása