Dalit

Mángoldos lepény

2010. szeptember 01. 10:25 - Dalit

De most ez komolyan, valami hmm, meg nyamm, meg elképesztő dolog lett. Tulajdonképpen felháborító, hogy ez csak egy hétköznapi vacsorához készült.
 
Most volt az első alkalom, hogy kipróbáltam a mángoldot. Már régen olvasom, meg nézem.
Szombaton, a piacon találkoztam életem eddigi legjobb fej kofájával, eladójával, vagy parasztasszonyával. Kérdeztem, hogy mi is az, mondta, hogy mángold, és hozzá rögtön két-három receptet, de ilyeneket, hogy krémleves parmezánnal. Volt neki valami egészen csodás luculushoz hasonlító paradicsoma. Arról elmesélte, hogy előző nap milyen olaszos szószt tett el, bármelyik sznob gasztroblogger megirigyelhette. Remélem, megtalálom a jövő héten is, mert egyszerűen fantasztikus, még mondta is, hogy azért mert parasztasszony vagyok, még én is főzhetek és tudhatok ilyeneket. Ami már csak azért is volt szokatlan számomra, mert egy évig dolgoztam vidéken, és ott a kolleganők a vegetán kívül nem nagyon használtak fűszereket, a zacskós levest „feljavították” egy kis zöldséggel, a rozmaring az nekik egy dísznövény volt, mert túl erős az íze.
A mángoldon kívül a legfontosabb alapanyag életem első koktélparadicsomai. Nem mondom, hogy nagyon sikeres voltam a paradicsomtermesztésben, de kb. heti 6-8 db apró paradicsomom termett mostanában, ezzel szépítettem a lepényt.
A mángoldon meg gondolkoztam, hogy csak megpárolom valami mellé, vagy az ajánlott krémleves, végül egy pite lett belőle. Vacsorának is remek, és szerintem vendégvárásra is kiváló lehet.
 
 
  • Egy csomag leveles tészta
  • Egy csokor mángold
  • 6 db koktél paradicsom
  • kb. 10 dkg sajt (volt otthon egy kis gomolya, füstölt gomolya, parmezán vegyesen)
  • 2 tojás
  • 4 kanál liszt
  • 1 póréhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • petrezselyem, menta
 
Most épp S-Budget leveles tésztát kaptam, hát nem mondom, hogy tökéletes. Mint kiderült 6 lap van benne, amiből valahogy meg kell próbálni összeapplikálni szükség szerint egy nagyobbat. Én most három darabot raktam egymás mellé fölé, egy kicsit egymásra, és nyújtófával összenyújtottam.
Egy kerek jénai tálat kivajaztam – sajnos még nincs valódi pités tálam – és belenyomkodtam a tésztát. A kilógó részeket levágtam.
A mángoldot összevágtam. A póréhagymát nem túl apróra felvágtam, a fokhagymát apróra vágtam. Kevés olívaolajon a hagymát, fokhagymát pároltam egy ideig, majd a mángoldot megpároltam rajta. Beledobtam a reszelt sajtot, két tojást, és 4 kanál lisztet, összedolgoztam nagyjából, sóztam, b orsóztam, apróra vágott petrezselyemmel, és egy kevés mentával összekevertem. Belesimítottam a masszát, és belenyomkodtam a félbevágott paradicsomokat.
180 fokon 30 percig sütöttem.
 
 
Valami könnyű fehér bort tudnék hozzá elképzelni.
3 komment
Címkék: mángold

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr32261485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pixiepie 2010.09.01. 10:46:25

Hú de guszta! Elsőre pizzafélének néztem, de így még jobb. :)

marhahusi 2010.09.01. 15:37:03

Mert a só, a bors, a majoranna, a fahéj, köménymag azok nem fűszerek? Azokat is lehet használni, nem kell mindig flancolni. Ja, ezekhez az ételekhez, amiket te főzöl. csak alkoholt lehet inni? :)

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2010.09.01. 19:47:38

@marhahusi:
De ezek fűszerek, a vegeta kevésbé, és én arról beszéltem. Mellesleg a rozmaring, zsálya, kakukkfűnagyon régi magyar fűszerek és nem flancolás.
És nem, nem csak alkoholt lehet inni, ehhez nem is ittunk, csak ha vendégeknek csinálnám, akkor ezt adnám.
süti beállítások módosítása