Dalit

Paradicsomos olívás cicatelli tészta.

2010. szeptember 16. 09:40 - Dalit

Nemrégen írtam, hogy az Aldiban különleges olasz tésztákat tudtam venni. Az egyik az orichiette volt, a másik a cicatelli.

Az orichiette-hez tudtam hogy nem paradicsomos szószt akarok csinálni, mert amúgy is nagyon színes és tömör, ezért abból a tonhalas ételt főztem.
A cicatellin meg látszott hogy valamilyen paradicsomost szószt kíván. Természetesen tészta és olasz étel ügyben először Dolce vita oldalán nézegettem, és az ő receptjét használtam. A kétféle szósz, a paradicsomos, és az olívás hihetetlenül izgalmas étellé tette.
 
  • egy fél csomag cicatelli tészta
  • fél doboz paradicsom püré ( a másik felét már elhasználtam másra
  • egy fél fej hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 db szardella
  • só, bors
  • friss oregano
 
Feltét
 
  • 10-12 olívabogyó
  • 3 szardella
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fél dl olívaolaj
  • egy csokor petrezselyem
 
Egy lábasban kevés olívaolajat hevítettem, és az apróra vágott hagymát és fokhagymát addig sütöttem, pároltam, amíg illatozni kezdett, hozzáöntöttem a paradicsompürét, sóztam borsoztam, az oreganó felével fűszereztem, és kb 10 percig főztem.
A szószhoz összedaraboltam az olajbogyót. Az olívaolajben megpirítottam, pároltam a szardellát, a fokhagymát, és a felaprított petrezselymet. A végén beleszortam az olajbogyót is, és összefőztem.

A tésztát kifőztem, és ráöntöttem a paradicsomos szószt, és a parmezánsajttal megszórtam. A tetejére rátettem egy két kanál olajbogyós, petreszelymes toppingot.

Szólj hozzá!
Címkék: tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr1002292242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása