Dalit

Dahl Palak – Indiai sárgaborsó spenóttal

2010. október 13. 12:59 - Dalit

 

Chili és Vaniliánál jobban én sem tudom leírni, hogy a sárgaborsó miért nem tartozik a legizgalmasabb alapanyagok közé. De amióta leírta az ő verzióját a sárgaborsóról, azóta többször is megfőztem én is, és nagyon megszerettem. Most el kezdtem rákeresni én is a neten, hogy lehetne még elkészíteni, és nagyon szimpatikus indiai recepteket találtam. A spenót ugyan nagy kedvencem, de be kell vallanom, szerintem ehhez az ételhez nincs igazán szükség rá.
Ennek ellenére úgy írom le, ahogy elkészítettem, és legközelebb változtatok én is rajta. Ráadásul végre kiélhettem a koriander és chili imádatomat is,habár csak az én adagomra került.

Hozzávalók:

·         25 dkg sárgaborsó
·         2 marék fagyasztott leveles spenót
·         Egy hagyma
·         2-3 ek vaj (ghee)
·         4 gerezd fokhagyma
·         2 cm gyömbér
·         egy tk római kömény
·         egy tk koriander mag
·         3 kardamom széttörve, a magjait kiszórva
·         4 cm egész fahéj
·         1 tk feketebors
·         4 dl alaplé vagy víz
·         ¼ tk kurkuma
·         fél tk durva só
·         1 tk garam masala
·         fél csokor koriander
·         egy két csili
·         fél citrom
A sárgaborsót legalább egy óráig beáztatom.
A száraz fűszereket egy forró serpenyőben megpirítom, amíg el kezd illatozni. Beleszórom a mozsárba és a durva sóval együtt alaposan összetöröm. A fokhagymát és a meghámozott gyömbér nagyon apróra vágom.
A vajban a fokhagyma gyömbér keveréket addig sütöm, amíg illatos, és puha lesz, vigyázva, hogy ne barnuljon meg. Ráöntöm a leszűrt sárgaborsót, az alaplét, a kurkumát összetört fűszereket és kb. 40 percig főzöm, amíg a borsó megpuhul . A vége felé beleszórom a garam masalát ízlés szerint. Végül a leveles, összevágott spenótot is beledobom, és még 5 percig főzöm.
A tányéron apróra vágott korianderrel és chilivel ízesítem
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr342368520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása