Dalit

Félig krémes krumplileves

2011. február 13. 19:50 - Dalit

 

Egyszerűen nem tudom, hogy nevezzem, krémleves is meg nem is, mert krémlevesre vágytam, meg maradékokat is fel akartam használni, meg azt is akartam, hogy darabos is legyen. Meg magyaros is, meg nem is.)

Az adagokat sem tudom pontosan, mert a 6 féle maradék krumpliból kiválasztottam az egyik fajtát, meg a maradék már száradó póréhagyma, meg egy kis maradék bacont, az előző napi levesből kimaradt két répát, és alaplét.
 
  • 6 db közepes krumpli
  • fél szál póréhagyma
  • 1 vékony fehérrépa
  • 5 dkg bacon kb.
  • fél liter alaplé
  • 5 cm házi parasztkolbász
  • egy kanál kacsazsír ( A tegnapi kínai kacsából, némi ötfűszer-izesítéssel.)
  • 2 dl tejföl
  • só, bors
A krumplit felkockáztam, a répákat és a póréhagymát szeletekre vágtam. A bacont kisütöttem, és kiszedtem a fazékból. A zsírján és a kacsazsíron, megpároltam egy kicsit a pórét, rádobtam a répákat, majd két marék krumplit, és felöntöttem az alaplével. Mikor puhára főtt minden, turmixxal pépesítettem.
Felöntöttem még egy liter vízzel, sóztam,borsoztam. Mielőtt elkészült volna, a kolbászt a héja nélkül, darabokra vágva átpirítottam egy serpenyőben. A tejföllel behabartam a levest,beleszórtam a pirított kolbászt, és összeforraltam.
A tányéron megszórtam a kisütött bacon darabokkal. Isteni volt, és egyszeri, megismételhetetlen.
 

 

Szólj hozzá!
Címkék: krumpli

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr562658800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása