Dalit

Pikáns gombaragu avagy sztroganov gomba

2012. február 11. 09:20 - Dalit

Sztroganov gomba néven találtam hasonlókat, de nekem a sztroganov mégiscsak egy rendes húsos sőt marhahúsos étel.
 
Nem sokat írok mostanában, nem sok kedvem van sem főzni, sem írni.
Most már 5 hónapja nincs állásom, a jelen helyzetben az esélyem is egyre kevesebb. Nem igazánx lelkes ilyenkor az ember.
Ttanuljuk az egyre olcsóbb ételeket. És ez valahogy nem ihlet sem kísérletezésre, sem kreativitásra.
Amikor már nagyon elmegy az életkedvem, akkor azért egy-egy kenyérsütés még vissza tud rángatni.
 
De ma valahogy a hűtőben megmentendő gombát látva egyszer csak megjött a kedvem valami újra. Meglepően finom ebéd lett végül.
 
  • 30 dkg gomba
  • egy kis hagyma
  • 5 cm póréhagyma
  • két gerezd fokhagyma
  • 4 apró csemegeuborka
  • egy ek kapribogyó
  • két dl tejszín
  • só, bors
  • egy marék petrezelyem
  • egy ek olaj
  • egy ek vaj
 
A vajat és az olajat egy serpenyőben felforrósítottam, beledobtam az apróra vágott hagymát, és pároltam pár percig. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát és a felszeletelt póréhagymát, addig sütöttem együtt, míg a póré egy kicsit összesett, akkor hozzádobtam a felébe harmadába felaprított gombát, sóztam, borsóztam, és fedőt alatt pároltam.
Mikor már fél elkészült, hozzáadtam az apróra vágott uborkát, kapribogyót, majd a tejszínt. Két perc alatt összefőztem, majd a felaprított petrezselyemmel is összefőztem.
A tetejét még megszórtam friss petrezselyemmel, és rizzsel ettem.
 
Szólj hozzá!
Címkék: gomba

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr204092526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása