Dalit

Májusi zöldségleves

2012. május 27. 22:55 - Dalit

 Annyira május van, a piac tele gyönyörű zöldségekkel. Ilyen zöldséglevest nagyon ritkán főzök, általában vagy hússal, vagy tejföllel raguleves készül.

De most annyira vágytunk a friss zöldség izére, hogy csak a lorien féle juhtúrós gombóc egészítette ki.

  • 1 csomag új sárgarépa
  • 1 csomag új fehérrépa
  • Fél db karalábé
  • 1 bögre zöldborsó
  • 1 kisebb fej zeller
  • 2 zellerszár plusz a zöldje
  • fél csomag petrezselyem
  • 3 szál újhagma
  • 1 kis fej lilahagyma
  • 2 kanál olivaolaj
  • 1 kanál vaj
  • só, bors
  • tárkony
  • borsikafű

 

  • 10 dkg juhtúró
  • 1 tojás
  • 10 dkg tk tönkölyliszt
  • egy marék zsemlemorzsa
  •  

A zöldségeket megpucoltam, és vékony hasábokra vágtam. 

Az olaj és vaj keverékén elkezdtem az apróra vágott hagymát megpárolni, majd rádobtam a répákat, és a zellert. Sóztam, és lefedve pároltam 5 percig. Ekkor rádobtam a karalábét a zöldborsót, zelelrszárt is. Felöntöttem egy liter vizzel, borsoztam, és hagytam főni. 

Közben elkészítettem a gombócokat.  
A juhtúrót, a tojást, a lisztet összekevertem, majd annyi prézlit adtam hozzá, hogy jól formázható legyen. Hagytam 10 perig állni, majd kis gombócokat formázva a fövő levesbe dobtam.

Az apróra vágott petrezselymet. zellerlevelet és a zöldfűszereket is a levesbe szórtam, és addig főztem  még, amíg a gombócok meg nem főttek.

 

Szólj hozzá!
Címkék: zöldség

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr344549052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása