Dalit

Lorien tündelevese

2013. március 06. 21:46 - Dalit

Ezt a levest már pár éve szedtem Lorientől. Mikor először főztem, a lányom nevezte el tündelevesnek.

Most, hogy már nagyon nagyon vágytuk a tavaszt, rám telefonált a lányom, hogy főzzek neki tündelevest, juhtúrós gombóccal. Annyira örültem az ötletnek.

A hozzávalók és a mennyiségük inkább csak tájékoztató adatok, mert ami éppen van, meg illik hozzá.

      • Egy csomag leveszöldség (fehér, sárgarépa, zeller és karalábédarab
      • 3 kisebb sárgarépa
      • egy kis csomag mirelit zöldbab
      • egy marék zöldborsó
      • Fél póréhagyma
      • egy marék karfiol
      • egy kisebb fej fokhagyma
      • egy csokor petrezselyem
      • provancei fűszerkeverék (kakukkfű, rozmaring)
      • só, bors
      • egy doboz hámozott paradicsom
      • olívaolaj

A fokhagyma felét apróra vágtam. Olivaolajban megpároltam az apróra vágott fokhagymát, majd rádobtam sárgarépát, zellert, karalábét, és felöntöttem vízzel. Sózom, borsozom, megszórom a fűszerkeverékkel.  Kb. 10 perc múlva hozzáadtam a zöldbabot, és a karfiolt. Végül a zöldborsót, és a passzírozott paradicsomot.

Amíg a leves fő, megcsinálom a juhtúrós gombócot.

      • 10 dkg juhtúró
      • 1 tojás
      • két-három kanál búzadara
      • só, bors

A hozzávalókat nem túl kemény tésztává keverem. Hagyom egy kicsit állni, aztán kis gombócokat formázok belőle, és megfőzöm a levesben. A petrezselymet apróra vágom, és az utolsó pillanatban beledobom.Isteni, üde, tavaszias leves. Imádjuk.

 tündeleves.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr115120467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása