Dalit

Bobotie - Dukan módra

2013. szeptember 19. 13:56 - Dalit

A bobotie egy délafrikai ízes, húsos étel, amit némileg lerontottam, hogy megfeleljen a diétának.

De beírom azért az eredeti hozzávalókat is, mert úgy valóban szaftosabb lehet. De azért így is elég jó volt. Dukan majonézzel ettem.Amikor az ajánlás után elkezdtem keresni a receptet, úgy tűnt, kicsit olyan, mint a mi lecsónk. Ahány ház, annyiféle recept. Végeredményben én kedvenc Nigella Lawson receptjét követtem.

  • 1 hagyma
  • fél kg darált marha
  • két ek zabkorpa (mehetne mellé még búzakorpa is) tejbe áztatott zsemle helyett.
  • madras curry por
  • egy kanál xilit
  • só, bors,
  • kurkuma
  • 1 kanál sherry ecet
  • worchestershire szósz
  • Fél cukkini (alma, chutney, és mazsola helyett)
  • babérlevél
  • 2 dl tej
  • 1 tojás

 A hagymát apróra vágtam, és a mikróban megfonnyasztottam, összekevertem a hússal. Hozzáraktam a zabkorpát, fűszereket, és a lereszelt cukkinit. Bevallom, én ennyi cukkinit most megengedtem magamnak PP napon.

Egy sütőedényt kikentem kókuszzsírral. Belesimítottam a húst. 160 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. Összekevertem a tojást a tejjel, ráöntöttem a félig kész hússal, és még sütöttem 20-25 percig. Melegen és hidegen is jó. Dukan majonézzel ettem. 

Holnap sült sütőtökkel, és sárgarépával fogom enni.

Dukan majonéz.

  • 1 tojássárgája
  • 1 kanál mustár
  • só, bors
  • joghurt és vagy túró

 

A tojássárgáját habverővel nagyon alaposan összekeverem a mustárral, majd a joghurttal. Ízlés szerint sózom, borsozom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr495522656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása