Dalit

Sült sárgarépakrémleves csicseriborsóval és tahinivel.

2013. december 18. 12:35 - Dalit

 

Az történt velem, hogy egyszer csak vega lettem. Kb. két hónapja egy vasárnap nem bírtam megenni a húst, és azóta is így maradtam. Úgyhogy beleástam magam egy kcsit a vega receptekbe. Azért nem vegán, mert tejtermék és tojás jöhet. 

Nem elvi kérdés, egyszerűen nem kívánom. Ennek köszönhető egyik új szerelmem Szatmári Feri és az ő főzelékei. De miután most épp elég beteg lettem, levesre vágytam. Végignéztem a főzelékes recepteket, meg hogy sült sárgarépa legyen, meg hogy minden legyen itthon hozzá és ezt a receptet alakítottam át végül. 

sárgarépaleves.jpg

4 de inkább 6 főre

A sárgarépaleveshez:

  • 2 ek olivaolaj
  • kb. 70 dkg sárgarépa két centis karikákra vágva
  • 1 hagyma finomra vágva
  • 4 fokhagymagerezd finomra vágva
  • 1/4 tk koriander mag
  • 1/4 tk római kömény
  • só, bors
  • zöldségalaplé, (DM leveskocka, bevallom)

 

A pirított csicseriborsóhoz

  • 1 doboz csicseriborsó
  • 1 ek olívaolaj
  • fél tk durva só
  • 1/4 tk rómaikömény

A citromos tahinihez

  • 3 tk tahinipaszta
  • 2 tk citromlé
  • 2 tk víz

 

A darabokra vágott sárgarépát meglocsoltam olívaolajjal, és a mozsárban összetört koriander, római kömény, és só keverékével. A sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem,

Egy kanál olívaolajon megpároltam a hagymát, fokhagymát, majd rádobtam a sárgarépát, felöntöttem vízzel (alaplével), és 10-15 percig főztem. Mikor kész lett, összeturmixoltam, felöntöttem annyi vízzel, hogy leves legyen, és kicsit utánafűszereztem.

Közben a csicseriborsó levét leöntöttem, a borsókat konyhai papírtörlőn, amennyire lehet megszárítottam. Egy grillserpenyőben kevés olajon pirítottam, rászórtam a durva sót és rómaiköményt, végül megpirítottam a csicseriborsót az olajban. Mikor megpirult félreraktam.

A tahinit összekevertem citromlével, és vízzel, hogy kissé folyós állaga legyen.

Tálalásnál, a levesre raktam csicseriborsót és köré tahiniszószt csorgattam, Pitával lehet tálalni, de nekem nem hiányzott hozzá. Elképesztően gazdag ízű leves, és furcsa mód,  mintha tejszín vagy ilyesmi lenne benne, pedig csak maga a sárgarépa. Egy kis chili nem árt neki.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr715693613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása