Dalit

Indiai paradicsomleves túrókoftával

2013. december 22. 10:06 - Dalit

paradicsomlevew3.jpg
Ez lesz a bevezetője a mi nagyon nem hagyományos szentestei vacsoránknak. Sokáig nem írtam le a receptet, mert a sajnos néha Orient expressz receptje, de mivel az eredeti eltünt, és elég sok keresgéléssel találtam csak meg, most felteszem ide. Az ünnepre való tekintettel, a lányom kérésére a levesbetéten variáltam egy kicsit.

        • 1 ek növényi olaj)
        • 1 fej hagyma
        • 2 gerezd fokhagyma
        • 250 ml darabos paradicsomkonzerv
        • 1 db chilipaprika
        • 1 db babérlevél
        • ½ tk római kömény
        • ½ tk koriander, őrölve
        • 1 cm gyömbér, reszelve (vagy 1 tk gyömbérpor)
        • ½ mk fekete bors
        • 300 ml csirkealaplé
        • egy kókusztejkonzerv
        • 1 mk cukor
        • ½ mk só

Egy lábasban felforrósítom az olajat, megpirítom benne az apróra vágott hagymát és a fokhagymát, beleteszem a paradicsomot, a fűszereket és a folyadékot és 5-10 percig párolom. Turmixgépben pürésítem. Belerakom a kókusztejet, és összeforralom. A végén még ízesítem, vagy öntök még hozzá egy kis folyadékot, ahogy szükséges.

Túrókofta

        • 25 dkg tehéntúró
        • 10 dkg teljes kiőrlésű liszt
        • 5 dkg egész mák
        • 5 dkg kókuszreszelék
        • bors
        • koriandermag
        • chili


A túrót a liszttel összegyúrtam, összetört koriandermaggal, sóval borssal izesítettem.
kis gombócokat formáztam belőle és a levesbenk kifőztem. 

 

 

2 komment
Címkék: ünnep paradicsom

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr855681600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2013.12.22. 10:40:23

Ez nagyon jól hangzik, mentem is úgy, ahogy van :) Azt azért elárulod miben változtattál a betéten?

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2013.12.22. 12:09:01

Eredetlieg,egyszerű rízsgombóc, maradék rízsből,
süti beállítások módosítása