Dalit

Sütőtökös kelbimbós töltelék almával

2013. december 27. 10:02 - Dalit

Pályázatot írok ki a stuffing magyar elnevezésére. Tudom, töltelék, de az angol nyelvű oldalakon rengeteg hasonló receptet lehet találni. Eredetileg a pulyka tölteléke, de ma már pulyka nélkül tálalják sokszor, mint köret, vagy akár mint főétel. Az egyik szilveszteren inverz mátrixnak nevezett kompozícióm is egy stuffing, vagy sztáfing.
Ugyan neve még nincs, de egy nagyon nagyon finom, gazdag, ünnepi köret volt a főételhez, ami a húsevőknek konfitált kacsacomb, a vega frakciónak pedig egy magos sült volt.

toltelek.jpg

      • Fél sütőtök
      • 1 kg kelbimbó, a nagyobbak félbevágva
      • 1 alma lereszelve
      • 2 fehér hagyma felszeletelve
      • 1 hagyma apróra vágva
      • 1 csésze zeller lereszelve
      • 3 szelet kenyér kockára vágva
      • 3 dl zöldség alaplé vagy víz
      • rozmaring, kakukkfű, zsálya izlés szerint.
      • só, bors
      • olivaolaj
      • 1 marék áfonya
      • 1 marék megtört pekándió vagy dió

A sütőt 200 fokra előmelegítettem. A kockára vágott sütőtököt, kelbimbót, almát, fehér hagymát két evőkanál olajjal, sóval borsóval, felöntöttem a zöldségalaplével, és egy nagy mély serpenyőben beraktam a sütőbe, és puhára sütöttem, majd kivettem a sütőből.

Közben egy másik serpenyőben a hagymát és a zellert megpároltam. Hozzáadtam a kenyérkockákat és azt is megpirítottam. A hagymás kenyeres egyveleget összekevertem a sütőben sült zöldségekkel, beleszórtam az áfonyát, diót, és a fűszereket, majd 180 fokos sütőben sütöttem még 20 percig.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr355710086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása