Dalit

Gyógyleves répakrémleves

2014. január 09. 20:54 - Dalit

Ez most tényleg egy gyógyítóleves volt. Lassan négy hete vagyok kis szünetekkel beteg, torokgyulladásból infuenzába és vissza. Rengeteg okos tanáccsal, és második adag antibiotikummal vagyok már gazdagabb.

Volt itt minden, tea, méz, fokhagyma, pálinka, gyömbér, bodza, grapefruitmagkivonat, forralt bor, mi szem szájnak ingere.

Ekkor jött mirelle megosztása egy sárgarépakrémlevesről. Na, mondom, ez nekem kell. Persze, akkor már gyömbéresen is, akkor már megnéztem Chili levesét is, és a vége egy tényleg gyógyító, édes csípős leves lett.

repaleve3s.jpg

A hozzávalók nagyjából vannak, amiket találtam itthon.

  • fél póréhagyma
  • 3 nagyobb sárgarépa
  • 4 cm gyömbér
  • fél narancs
  • másfél dl tejszín
  • egy ek keményítő
  • egy kk kurkuma
  • olívaolaj
  • vaj
  • chili

Az olajban megpároltam a szeletekre vágott pórét, rádobtam a szintén vékonyra szeletelt vagy reszelt sárgarépát, kurkumát, reszelt gyömbért. A narancs héjából hámozóval egy hosszú csíkot vágtam, ezt is beledobtam a levesbe, majd a fél narancs levét is hozzáadtam. Megsóztam, felöntöttem vízzel, és kb. 20 perc alatt megfőztem. Leturmixoltam. A keményítőt feloldottam a tejszínben, és összemelegítettem a levessel. Izlés szerint a tányérban izesítettem a chilivel. 

Szólj hozzá!
Címkék: vega sárgarépa

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr755727964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása