Dalit

Kókusztejes karfiolkrémleves sült karfiollal

2014. október 21. 15:32 - Dalit

Egy régi kedvenc újraalkotása. Mint sok más, én is rajongója lettem Szatmári Feri főzelékeinek.  Azt eddig is tudtam, hogy a zöldségek, és különösen a karfiol mennyire fantasztikus lesz sültve, de leveshem még adtam.
Amikor most újra elkészítettem kedvenc levesemet, eszembe jutott, hogy ezt a sült zöldség feltétet nem csak főzelékhez lehetne adni, hanem leveshez is. Hasonló fűszerezéssel, a sütés miatt enyhe diós ízzel, plusz kevés megtört dióval egészen elképesztően finom lett. 
 
karfiolkremleveskis2.jpg
  • 1 közepes karfiol
  • 1 póréhagyma
  • 2 ek olaj
    200 ml kókusztej
  • Fél  litel alaplé
  • 4 kk curry
  • füstölt paprika
  • 5 db dió
 
A póréhagymát szeletekre vágtam, az egy kiskanál olajon megpároltam, rádobtam a karfiol háromnegyedét. Felöntöttem az alaplével és puhára főztem. Közben a maradék karfiolt kisebb rózsákra szedtem. Egy kis csészében összekevertem 2 kávéskanál curryvel, egy kevés füstölt paprikával. Egy nejlonzacskóba tettem a karfiolrózsákat, ráöntöttem a fűszeres olajat, és összeráztam. 200 fokos sütőbe tettem egy tepsibe és nagyjából 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.
A megfőtt levest szétturmixoltam, sóztam, curryvel majd összefőztem a kókusztejjel. Ha híg lenne, kevés keményítővel sűríthető. 
A diókat mozsárban összetörtem.
A leves tetejére ráraktam a sült karfiolokat, megszórtam dióval, és így tálaltam. Chilivel ízesíthető, az is jót tesz a diétának.
Egy nagy adag leves 160 kcal
Szólj hozzá!
Címkék: diéta karfiol

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr946813763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása