Dalit

Liba-rilettes vagy libalekvár

2011. január 17. 13:54 - Dalit

A szilveszteri menü egyik nagy sikert aratott résztvevője a libarilette volt. A rilette, vagy ahogy valahol olvastam, libalekvár, valójában semmi lénylényegesben nem különbözik a magyar parasztok zsírban eltett húsától. Jó, hát most ebben az esetben inkább a hús volt a főszereplő és nem a zsír, és hagytam magam elcsábítani a franciás fűszerezés felé.
A fő fűszer a franciák négyfűszer-keveréke a Quatre-épices volt, aminek nincs egyetlen valódi receptje, hanem ahány ház, és konyha annyiféle nagyjából.
Én most Dalla Cuccina
 
  • 6 rész (fehér)bors, frissen őröve
  • 1 rész szerecsendió
  • 1 rész csillagánizs
  • 1 rész koriander
  • 1 rész szegfűszeg
  • 1 rész szegfűbors
  • 1 rész gyömbér, őrölve
receptt használtam.
A hozzávalókat lereszeltem, illetve mozsárban alaposan összetörtem két fokhagymagerezd társaságában.
 
Libarilett hozzávalók
 
  • 3 libacomb
  • 4-5 evőkanál durva só
  • 2-3 evőkanál fűszerkeverék
  • 1 pohár fehér bor
  • libazsír
 
A libacombok bőrét előző nap kockásan bevagdosom, majd nagyon alaposan beszórom a durva sóval, és hagyom állni a hűtőben. Az elkészítés előtt egy órával kiveszem a hűtőből, hogy szoba-hőmérsékletű legyen.
A sót lesöpröm róla, és alaposan bedörzsölöm a fűszerkeverékkel. Egy serpenyőben a bőrös felével lefele addig sütöm amíg a zsír nagy része kisül belőle, és a bőre ropogós lesz. Akkor áttettem egy akkor sütőedénybe, amibe elfért egymás mellé, felöntöttem a borral, a kisült zsírral, és még szükség szerint annyi zsírral, hogy nagyjából elfedje a combokat. Lefedtem, és 150 fokos sütőben majdnem négy óráig hagytam sülni.
Ekkor kiszedtem a vaj puhára sült combokat a zsírból, hagytam kihűlni, majd kicsontoztam, és a húst egy éles késsel apróra vágtam. A húscafatokat egy műanyag tálba tettem, és leöntöttem a zsírral, hogy teljesen ellepje. A hűtőben várta a felhasználást. Január 1-jén hajnalra el is fogyott kenyérre kenve a remek társaságban. A buli hevében nem túl sokat foglalkoztunk a fényképezéssel.
 
 

 

Szólj hozzá!
Címkék: libacomb

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr202590184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása