Dalit

Jerk disznósült, jamaikai babos rizzsel

2010. december 27. 13:52 - Dalit

A jerk összefoglaló-szóval a karibi vagy jamaikai fűszereket rejti. A fine cookingon találtam egy szimpatikus receptet. Eredetileg tarjából volt, de a párom karajt vett helyette. A karácsonyi hűtőtakarításnál meg találtam egy sertéslapockát. Nem volt könnyű kitalálnom, hogy oldjam meg a kétféle húsból egyféle étel készítését.

Egy nagyon kedves barátnőm jött hozzánk ebédre a messzi Ausztráliából, neki készítettem ünnepi ebédre. Előtte a szokásos kedvenc sütőtökleves. Direkt kérdeztem, hogy szereti-e, és szóltam, hogy semmi sem kötelező. Válaszul előre mentegetőzött, hogy hát ő nagyon válogatós, és ne haragudjak.
De annyira mégsem volt válogatós, rájött, hogy a sütőtökleves is jó, meg a kicsit szokatlanul fűszerezett hús is.
 
Hozzávalók:
 
·         4 szelet csontos sertéskaraj
·         kb. fél kg lapocka egyben
·         Só, frissen darált bors
A páchoz
·         4 cm póréhagyma
·         3 evőkanál olívaolaj
·         1 chili
·         1 lime leve
·         2 nagy fokhagymagerezd
·         2 teáskanál finomra vágott gyömbér
·         1 tk. kakukkfű
·         ¾ tk. őrölt szegfűbors
·         egy csipet fahéj
·         1 tk. só
 
A pác hozzávalóit az olajjal összeturmixoltam. A húst először sóztam, és borsóztam, majd alaposan bekentem a páccal. Egy nejlonzacskóba beraktam a húsdarabokat, a maradék páccal együtt, és hagytam egy órát állni, de lehet többet is.
A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A húsokat egy serpenyőben elősütöttem, majd 50 perc alatt fólia alatt megsütöttem. 10 percig fólia nélkül, és 5 percig grillezéssel fejeztem be. Tálalásnál lime-gerezdeket tettem mellé, amivel ízesíteni lehetett.
 
Hozzá jamaikai babos rizst adtam.
 
·         Egy bögre rizs
·         2 bögre forró víz
·         1 doboz vörösbab
·         1 kis doboz kókusztej
·         2 cm gyömbér
·         fél tk. szegfűbors
·         fél tk. kakukkfű
·         2 gerezd fokhagyma
·         1 chili
 
A megtört fokhagymát, felvágott gyömbért, a szegfűborsot, és a kakukkfűt egy teatojásba rejtettem.
Egy ek olajon megfutattam a rizst, felöntöttem két pohár forró vízzel, és nagyon kis lángon hagytam. A rizs közé beleraktam a fűszerekkel teli teatojást, sóztam, majd addig főztem, amíg az összes folyadékot felszívta. Ekkor összekevertem a leszűrt babbal, és egy fél doboz kókusztejjel.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr752527594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása