Dalit

Csem.sert.sült pár.káppal

2009. március 18. 16:30 - Dalit

Ezt a mai fiatalok már nem is értik talán. Magyarul csemege sertéssült párolt káposztával.

És pir.burg. Vagyis piritott burgonyával.

A régi önkiszolgáló éttermek slágere volt, de minden vendéglőben ott volt. Amikor fiatal koromban konyhalányként, meg pincérként dolgoztam nyáron, ott kiabálták a pincérek két csemsültpárkáp lesz.

Igen egyszerű étel, csak kell hozzá egy kicsontozott karaj, de combból is lehet.

Egy kicsontozott karaj

bors
köménymag
majoranna
zsír

A karajt jó alaposan sóztam, borsoztam, fűszereztem. Hagytam állni a hütőben pár órát.

Egy tepsibe 3 evőkanál zsírt tettem, rá a karajt, és egy pohár vizet. Lefedtem fóliával és 180 fokos sütőben sütöttem 45 percig, akkor levettem a fóliát, és a levével locsolgatva készre sütöttem.  A kész húst kivettem, egy picit hagytam pihenni, majd szeleteltem. A levét összeforraltam, és a tányéron meglocsoltam vele a szeleteket.

 


 

1 komment
Címkék: sertéskaraj

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr811009221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n_dy 2017.11.16. 14:08:54

kifelejtetted a pir. burg. -ot :)
tehát "sert.sült.pir.burg.pár káp." ... esetleg előtte "csem."
süti beállítások módosítása