Dalit

Buffalo csirkeszárnyak kéksajt-mártással, paradicsom-avokádó salsával

2010. augusztus 30. 11:09 - Dalit

 
 
Nyárbúcsúztató grillezés.
Nem olyan régen fedeztem fel a Golden Blog Helyi érték kategóriájának győztesét, Tinkmarát, aki Amerikából írja kultúrtörténeti, társadalomrajzi írásait. Nagyon érdekes, sok-sok sztereotípiának néz utána alaposan, és mesél, a gömb alakú kilincsről, az 5 ágú csillag elterjedéséről, vagy éppen a Buffalo wings történetéről.
Na, ez utóbbi izgatott engem. Valamikor régen, egyszer kaptam egy luisana hot szószt, amivel csináltam is hasonlót, de most úgy gondoltam, ezt nekem ki kell próbálnom. El is kezdtem recepteket keresni. Sok, sok autentikus amerikai receptet találtam, amik természetesen úgy különböztek egymástól, mintha nálunk kezdenék lecsó receptet keresni. Azért néhány közös pont volt, a csirke szárny, az ecet, és a csípős szósz, és a kéksajtos mártogató.
Azt tudtam, hogy én ezt most grillen szeretném, és vasárnap az időjárás is hagyta magát, úgyhogy tarthattunk egy mexikói, texmex, és meglepő módon erdélyi nyárbúcsúztató grillezést.
 
2 kg csirkeszárny
 

A páchoz

  • 4-6 ek vaj
  • 3-4 ek tabasco szósz
  • 1 ek borecet
  • 1 ek pirospaprika
  • bors

  • (abszolút nem autentikusan, de tettem bele egy zahtar nevű arab fűszert, mert csak, és úgy éreztem illik hozzá)

 

Kék-sajt mártás

  • Fél csésze márványsajt
  • fél csésze tejföl
  • fél csésze majonéz
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors
  • Szükség esetén só

 

A salsához

  • 6 db paradicsom
  • 3 db kis avokadó, vagy egy nagyobb
  • 2 db újhagyma (vagy lilahagyma
  • 2 kis gerezd fokhagyma
  • egy csokor petrezselyem (vagy koriander, annak, aki szereti)
  • 3 szelet erős zöldpaprika (chili)
 
A páchoz felolvasztom a vajat, és összekeverem a többi fűszerrel. A csirke szárnyak vékony 3. percét levágom, és elrakom egy későbbi alaplének. Megsózom, és alaposan összekeverem a szósz nagy részével. Hagyok a szószból későbbi kenegetéshez is. Hagyom kb. 2 órát állni.
A kéksajt-mártáshoz egy tálban összetöröm a márványsajtot, és összekeverem a tejföllel, és a majonézzel, az összetört fokhagymával, majd egy kevés frissen őrölt borsot szórok rá. Tálalásig a hűtőben tartom.
A salsának szintén ezerféle receptje van a neten, és mindenfelé, én most alapjában Chili és Vanília receptjéből indultam el. A paradicsomokat rövid ideig forró vízbe dobom, majd lehúzom a héját. Kettévágom, és kiszedem a levét, és magját. Egészen apró 5*5 mm-es kockákra vágom, és beleteszem egy tálba. Az avokádót, a hagymát, és az erős paprikát is hasonló apró kockákra vágom. Sózom, borsózom, fokhagymával ízesítem, egy evőkanál borecettel meglocsolom, és egy csokor apróra vágott petrezselymet szórok hozzá. Alaposan összekeverem, és szintén a hűtőben hagyom állni. Hihetetlen, hogy mennyire más lesz, mint a szokásos salátám, attól, hogy más méretre vágjuk.
2 óra múltán a grillen megsütöttem a csirke szárnyakat, és a salsával, kéksajt-mártással, és a lányunk kérésére, és általa elkészítve juhtúrós puliszkával ettük a kertben.

 

Szólj hozzá!
Címkék: csirke

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr622258201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása