Dalit

Hőséges ételek - tökfőzelék

2015. július 25. 17:07 - dalitgasztroblog

Mnden nyáron, a nagy hőségben nekem a legeslegjobb étel a hideg, esetleg langyos tökfőzelék.

tokfozelekkis.jpg

Tudom, a tökfőzeléknél is több iskola van, akik esküsznek a saját receptjükre. Hagymával vagy anélkül, pirospaprikával vagy anélkül. Én akkor szerettem meg a tökfőzeléket, amikor rájöttem, hogy nekem a legegyszerűbb párolt változat jó, tejföllel kevés liszttel vagy keményítővel, hagyma és paprika nélkül. 

  • 1 kg tök
  • 2 csomag kapor
  • 2 dl tejföl
  • Egy fél kanál liszt
  • Olaj
  • Só 

Felteszem a tököt fedő alatt kevés olajon párolni. Sózom, és addig főzöm amíg már a vizet kiadta, de még ress marad, akkor ráborítom az apróra vágott kaprot, még pár percet főzöm, bele a lisztes tejföl, rottyan egyet és kész.

 

Szólj hozzá!
Címkék: főzelék tök

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr937654222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása