Dalit

Zöldség ágyon sült marhalapocka (stefánia) - Dukan

2012. július 01. 15:11 - Dalit

A diétában nekem az egyik legnehezebb dolog a felvágott. Évek óta nem eszek normál felvágottat, de most rákényszerültem a ligtos baromfifelvágottra. 

Egy hét elég volt ahhoz, hogy már ránézni se bírjak. Szerencsémre kaptam Bécsből bresaolát, ami egy marhasonka, de annak hamar vége lett. 

Ezért kitaláltam hogy én csinálok valami marha felvágottat, amit eszegethetek. Amateur gourmet receptjéből indultam ki.

  • 80 dkg marhalapocka
  • 3 sárgarépa
  • egy szál szálzeller (vagy egy darabka zeller)
  • 2 fehérrépa
  • egy nagyobb hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • provancei fűszerkeverék (kakukkfű, rozmaring, izlés szerint)
  • 1 ek tokaji borecet (balzsamecet)
  • fél dl fehérbor (az eredetiben barna sör, ezt a diéta miatt elhagytam, de a bort megengedtem)
  • fél bio marha leveskocka
  • 1 ek kókuszzsír (olaj)

Gál Józsinál vettem két szép darab lapockát, összesen 80 dkg-t. 

S4300003-001.JPG

Beolajoztam egy kis kókiuszolajjal a diéta kedvéért, megszórtam kakukkfűvel, rozmaringgal, frissen örölt feketeborssal, és 3 gerezd apróra vágott fokhagymával. Lezártam egy dobozba, és egy napra elraktam a hűtőbe.

Másnap reggel kivettem  a hűtőből, leszórtam róla a fokhagymát, megsóztam. A sütőt előmelegítem 160 fokra. 

A répákat, zellert megpucolom, darabokra vágom. A hagymát cikkekre vágom. Előveszek egy nagy serpenyőt, lábast, amit a sütőbe is be tudok majd rakni. A lábasban felmelegítem az olajat, és a hús minden oldalát, értsd, mint  a hatot, átsütöm benne, majd félrerakom. 
A maradék olajba bedobom a zöldségeket, sózom, borsozom, majd addig sütöm, míg egy kicsit megkaramellizálódik, világosbarna nem lesz. Ekkor felöntöm az ecettel, borral, felforralom,  beleöntök két dl vizet, és a leveskockát. Hagyom egy kicsit összeforrni, majd a tetejére rakom a húst. Lefedem, és berakom a sütőbe. Otthagyom jó két-két és fél óráig. Ekkor megnézem, ha már teljesen omlós, akkor fedő nélkül hagyom még egy kicsit.

Elképesztő, szaftos, ízes, finom hús lesz belőle. Hidegen, felvágott helyett is remek. (ha marad belőle):)

sultlapocka2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr664620725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása