Dalit

Könyvajánló és spenótos juhtúrós muffin

2008. november 24. 06:30 - Dalit

Múlt vasárnap egy fantasztikus programon voltam.

Nem tudtam ellenállni, na jó, olyan nagyon nem is akartam, és megrendeltem Fűszeres Eszter könyvét. Meg kell mondanom, nagyon jó döntés volt. Fantasztikus könyv. Az egy dolog, hogy nagyon szép és különleges. Isteni szövegek vannak benne, úgy kezdtem el olvasni, mint egy regényt, és közben felolvastam belőle részleteket.

De ami a legfontosabb, tele van olyan receptekkel, amiket nagyon ki akarok próbálni. Pl. még ma este a juhtúrós fánkot.

De nem elég, hogy a könyv nagyon jó, de egészen különleges bemutatókat szerveztek hozzá. Egy brunchot, ami a reggeli és az ebéd közti étkezés, ahova minden vendég, akinek kedve volt, és miért ne lett volna kedvem, vitt egy tányér valamit. Remek hangulat volt, és finom ételek.

Kihasználtam ezt az alkalmat, és megalkottam a spenótos muffint, amire már rég vágyok. Sajnos otthon más nem akkora rajongója a spenótnak, mint én, mindig kell valami különleges alkalom, vagy vendégek, hogy valami igazán spenótos dolgot csinálhassak. Ahogy elnéztem, elég nagy sikere volt, az első fél órában el is tünt.

 
A képért köszönet Fűszeres Eszternek, aki a brunchon lefotózta.:)
 
25 dkg fagyasztott leveles spenót
20 dkg liszt
1 gerezd fokhagyma
1 kanál vaj
6 dkg edámi sajt
10 dkg juhtúró
2,5 dl tej
1 tojás
½ csomag sütőpor
só, bors, szerecsendió
 

A leveles spenótot kiolvasztottam, majd kinyomtam belőle a fölösleges levet. Egy kanál vajon, egy összetört fokhagyma társaságában egy kicsit összepároltam.

Lereszeltem a sajtot.

Elővettem két tálat. Az egyikben összekevertem a lisztet, a reszelt sajtot, sütőport, szerecsendiót, borsot. A másikban a tejet, tojást, spenótot, juhtúrót. Majd a száraz anyagokhoz adtam a tejes spenótos löttyöt, és könnyedén elkavartam. Megkóstoltam, hogy elég sós-e, és még tekertem bele egy kis sót.

Kivajazott muffin sütőben 25 percig sült.

 

 

 

Akit érdekel a könyv, és egy hasonló alkalom, azt szeretettel várják november 30-án a Kinoban a Szt István krt. 16 (volt Szindbád mozi) a következő brunchon. Én ott leszek:)

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr77773761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabi 2008.11.24. 12:37:30

Nagyon jól néz ki, meg is csinálnám, de mennyi liszt kell bele? :)

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2008.11.24. 14:46:00

Köszi, javítottam.:) 20 dkg

Fűszeres Eszter · http://fuszereslelek.blogspot.com 2008.11.24. 21:36:04

Ó Dalit, köszönöm! Várunk szeretettel most vasárnap is!
süti beállítások módosítása