Dalit

Konfitált kacsazúza salátaágyon

2009. február 24. 20:19 - Dalit

Ezzel már elég régen szemezek, de csak nemrég jött el az ideje, és az alkalma, hogy kipróbáljam.

Fél kg kacsazúza
Fél kg kacsazsír
durva só
Őrölt bors
2 ág kakukkfő
1 ág rozmaring
1 db sonkahagyma
4 gerezd fokhagyma
 

A kacsazúzákat megtisztítom, ha szükséges. Tálba tettem,
Beraktam a hütőbe állni egy ideig. Egy óra múlva a só nagy részét leszórtam a húsról.A kacsazsírt felolvasztottam, majd beledobtam a zúzákat a fűszerekkel, mellédobtam még egy egész hagymát, és 4 gerezd megpucolatlan fokhagymát.Felforraltam a zsírt, majd az egész edényt betettem a 80 fokos sütőbe, és legalább 3 órát hagytam magában párolódni, sülni. De lehet, hogy inkább 4 óra is volt. Egészen addig, amíg egy húsvillát beleszúrva éreztem, hogy már omlós, és lecsúszik a villáról.

Kiforrázott befőttes üvegbe rakosgattam, ,és leöntöttem annyi zsírral, hogy ellepje a zúzákat.
Beraktam a hütőbe és három hétig rá sem néztem.
 
Akkor elővettem, nagyjából letörölgettem róla a fölösleges zsírt, szeletekre vágtam, és nagyon gyorsan átpirítottam egy serpenyőben, Még forrón tettem rá a saláta tetejére.
Valami egészen hihetetlen összhangot alkotott az omlós, ízes, meleg zúza, és a hideg saláta.
 

A saláta

Most kicsit olyan voltam mint Nigella, és kész alapanyagokat használtam.

Vettem kész salátamixet, amiben saláta, káposzta répa volt. Egy csomag madársalátával, 2 paprikával kevés póréhagymával és egy doboz koktélparadicsommal egészítettem ki a készletet.
Először is elkészítettem egy vinaigratte mártást.Két kanál mustár (eredetileg dijoni lenne, de ez nem volt, ezért egy kanál magos bajor, és egy kanál bécsi estragon mustár lett)

1 ek almaeset
1 evőkanál mangós balzsamecet
4 evőkanál olívaolaj
4 evőkanál napraforgó olaj 
Só, bors 

A mustárt először az olajjal, habverővel elkeverem, mintha majonézt csinálnék, majd lassan belekeverem az eceteket. Megkostólom, ha szükséges még egy kevés sóval, balzsamecettel izesítem. 

A salátamix felét, madársalátát beleöntöttem egy tálba, hozzávágtam vékony csíkokra vágva paprikát és póréhagymát, és negyedelt koktélparadicsomot. Kicsit sóztam, borzoztam, majd összekevertem a salátaöntettel. Gyönyörűen kitálaltam, mint üdvözlő falatot, majd jól elfelejtettem lefényképezni.:)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr32962790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horasz · http://horasz.blog.hu 2009.02.24. 21:16:33

feljegyezve a megcsinalandok koze:)

Dalit · http://dalit.blog.hu/ 2009.02.24. 22:16:11

Helyes:) Örülök, hogy tetszik.
süti beállítások módosítása