Dalit

Bárányborda mentás zöldborsópürével

2010. március 17. 09:00 - Dalit

Megint a mi Józsink, a gasztrobloggerek, és más húsevők kedvence.

Azt hiszem, lassan át kéne írni a dalt, hogy "Gedeon bácsi a nők bálványa", Józsira, igaz nem csak a nőké, lásd Horasz, Toma, meg p. az unokaöcsém, aki szintén szeret főzni és enni, és már felfedezte.
A múltkori steakvásárlásomkor kaptam szinte ajándékba, na jó, akciósan új-zélandi fagyasztott báránybordát.
Hétvégén volt a Párom születésnapja, erre az alkalomra gondoltam. Nagyon izgultam, mert eddig összesen egyszer ettem Takács Lajosnál, az isteni volt, és a mentás köretötlet is tőle jött. Nagyon el kéne már újra menni hozzá. De majd jövő hónapban az én szülinapomon.
 
  • fél kg bárányborda
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 ek vaj
  • 1 szál rozmaring
  • 2 szál kakukkfű
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • fél dl fehérbor (Ábrahám pince 2008. száraz furmint)
 
  • fél kg zöldborsó (fagyasztott, Iglo)
  • 5 dkg vaj
  • 1 cserép menta
  • só, bors

Feltettem kevés vízzel főni a zöldborsót kb. 8 db mentalevéllel. Mikor megfőtt, a vajjal, még pár db mentával, sóval, borssal botmixerrel pürésítettem. Nem teljesen simára, inkább egy kicsit rusztikusra.
A sütőt 70 fokra felmelegítettem. Az olívaolajat felforrósítottam, az olajba beledobtam a rozmaringot, kakukkfüvet, éppen a késsel megnyomott fokhagymát, és a bárányok egyik oldalát 3 percig sütöttem rajta, megfordítottam, sóztam, borsoztam, rádobtam a vajat, két percig sütöttem ezt az oldalát is, majd visszafordítottam annyi ideig, amíg az első oldalt is megsóztam borsóztam. Tányérra raktam, alufóliával letakartam, és 15 -20 percig pihentettem a sütőben.
Közben a maradék vajas olajat egy fél pohár borral felöntöttem, kiforraltam, és ez lett egy kevés mártás a hús mellé.
Hmm, egyrészt, mint ahogy sokan megírták már sokan, sokszor, a bárány és a menta nagyon ott van. De hogy a zöldborsó és a menta mennyire, az elképesztő. Ráadásul valami hihetetlen zöld színe lesz, számomra egészen vicces.
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr271846264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bugart 2010.11.20. 17:15:02

na ezt egyszer el kéne sütni itten
s rápróbálni egy 2010 es és 2009 es hársmintet
a tízes illatbomba lesz karakteres savakkal
koppszárazon olyan rajna vidéki évjáratom van:)
valamelyik csak ütne
bug

bugart 2010.11.20. 17:16:20

menta hársminttel:)
süti beállítások módosítása