Dalit

Sztrapacska

2007. október 27. 18:11 - Dalit

Már majdnem elfelejtettem, mennyire szeretem. Pedig nyáron a rokon tócsnit csináltam többször.
A múltheti mártogatós hozta meg a kedvem valami jó juhtúrós ételhez.
Egy kicsit ráfáztam, mert a Plusban vettem brinzát, és amikor elolvastam a hátoldalát, kiderült, hogy a juh gomolya keverve van tehén gomolyával, ezért nem volt olyan erős ízű, mint vártam. Kivételesen meg kellett a végén még sózni.
Az igazi sztrapacskát még anyám tudta csinálni. Ő deszkáról szagatta a galuskákat.
Ifjú koromban még én is tudtam, de aztán vettem nokedliszaggatót, és már nincs benne a kezemben, sajnos.

Sztrapacska

3 db nagyobb krumpli
1 tojás
finomliszt (amennyit felvesz)

10 dkg juhtúró
15 dkg füstölt szalonna

Lereszeltettem a krumplit az Urammal:) a sajtreszelővel,  hozzáraktam sót, egy tojást, és annyi lisztet hogy nokedlitészta legyen.
Forró sós vízbe beleszagattam.
Amíg főtt, a kockára vágott szalonnát kisütöttem.
A szalonna zsírjának nagyrészét elraktam máskorra, egy kanálnyi zsírba beleraktam a sztrapacskát, rászórtam a juhtúrót, megvártam míg elolvad, és a kisütött töpörtyűvel tálaltam.
Természetesen sör illik hozzá.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr8209986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása