Dalit

MMilla kenyere

2008. november 03. 03:43 - Dalit

Újrra megtaláltam az én kenyeremet. Úgy értem, hogy ami most éppen a nyerő. A recept az Index mindennapi kenyerünk fórumából MMilla recepje, amit Boss és Select receptjéből rakott össze, én meg nagyjából követtem. Köszönöm.

Az eredeti kétszer ekkora mennyiségből és aszkorbinsavval készül, ami nekem nincs, de megoldottam.

  • 225 ml meleg víz
  • 375 gr liszt
  • fél csomag élesztő
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 teáskanál só
  • fél pohár kefír, vagy joghurt vagy tejföl, ettól függően, mi van itthon
  • 1 evőkanál olaj
  • pár csepp ecet

 

Először is melegítek 4,5 dl vizet, amiből, ha megmelegedett, nagyon keveset (kb. fél decit) visszatöltök a mérőpohárba tett 2 teáskanál cukorhoz és 1 csomag por- vagy 1/3 kocka elmorzsolt friss élesztőhöz.

Egy kevés vízzel és a cukorral összekeverem az élesztőt. Addig hagyom állni, amíg kimérem a lisztet,  belerakom a sót, a kefírt, az olajat, az ecetet. Akkor beleteszem az élesztőt is. A meleg vízet lassan adagolom hozzá, miközben röbotgéppel elkezdem dagasztani. Nagyjából 10 percig dagasztom. Letakarva két óráig kelesztem, amíg kétszeresére kel.

Lisztezett szilikonlapon kiütögetem belőle a levegőt, majd még egyszer alaposan átgyúom, amíg nagyhából az eredeti nagyságára visszamegy. Ekkor megformázom, belerakom egy kiolajozott, belisztezett ovális jénaiba, bevagdosom a tetejét, és kevés vízzel  megkenem.

Újabb egy órát kelesztem, amíg ismét a kétszeresére nő. Előmelegített 250 fokos sütőbe rakom, alufóliával lefedve. (Sajnos a  megfelelő méretű jénaimnak nincs teteje.) 15 percig sütöm, majd a sütőbe alulra belerakok egy vízzel teli tepsit, a fóliát leszedem.

180 fokra visszaveszem a sütőt és még 35-40 perig sütöm. Egyszerűen tökéletes fehérkenyér lesz.
 

3 komment
Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr33745993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gbsz · http://www.gabojsza.hu/ 2008.11.03. 04:05:31

De korán keltél, Dalit!:-)
(vagy későn fekszel?)
Szép a kenyered:-)))

gondaanyu · http://www.gondaanyu.blogol.hu 2008.11.07. 06:21:46

Szia, nagyon szép kenyeret sütöttél. A Konyhaasztalon láttam a római tálban sütésről kérdeztél. A múltkor kipróbáltam. Nem áztattam úgy tettem bele a tésztát, úgy gondoltam hideg lesz ha vizes a cserép. Amikor már jól megkelt, akkor tettem meleg vízbe a tetejé alulra és bele az alját tésztástul.
De én a legszebb kenyereket , ropogós héjú, cserepes, sütőzacskóban sütöm. Abban a celofánszerűben, amiben húst is lehet. Amikor első kelés után átgyúrom beleteszem, úgy a jénaiba vagy tepsibe, és abban sütöm. Nagyon jó.

pakripet 2009.02.24. 01:02:48

Kipróbáltam a kenyeret, még vasárnap:).. isteni lett, igaz hogy több lisztet tettem hozzá, mert nagyon lágy volt a tésztája, és kb 10 perccel tovább sütöttem!
Köszönet érte!
süti beállítások módosítása