Dalit

Gombakrémleves műkereskedő módra

2010. február 20. 20:26 - Dalit

 Ismét Váncsa.:) 

Azért mégiscsak a nagy kedvenc szakácskönyv nálam.

Hogy miért műkereskedő, arról fogalmam sincs. Az eredeti nem is krémleves, de fagyasztott gombából jobb volt így. Az úgy kezdődött, hogy még vagy 1-2 hónappal ezelőtt a piacon rám beszéltek 1 plusz kg lila pereszkét, amit elrejtettem a fagyasztóban.

Aztán úgy folytatódott hogy az erdőbényei Ábrahám pincéből ismét hozzájutottam egy üveg 2001-es száraz szamorodni-hoz.
Ehhez a két hozzávalóhoz kerestem receptet.
A recept perszer sherryt ír, de ez minket nem zavar, nekem ezzel a fantasztikus borral volt az igazi.
 
25 dkg gomba
1 közepes póréhagyma
1 kisebb vöröshagyma
fél liter sűrű alaplé
fél liter víz
5 dkg vaj
2 kiskanál kukoricakeményítő
2,5 dl tejszín
1 dl Ábrahám száraz szamorodni
só, bors
cayenne bors
szerecsendió
 
Először vajon megpárolom a szeletekre vágott póréhagymát, és apróra vágott vöröshagymát.
Rádobom a szintén felvágott gombát, sózom óvatosan, borsozom, 5-10 percig kevergetem, majd felöntöm egy kevés vízzel, és a csirke alaplével.
Beleöntök fél dl bort, és addig főzöm, míg a gomba kész nem lesz. Akkor leszűröm, a hagymás gombás sűrű részt leturmixolom.
Visszarakom a levével együtt a tűzre. A keményítőt először egy kevés tejszínnel összekeverem, majd a maradék tejszínnel elvegyítve beleöntöm a levesbe. Kevés cayenne borssal ízesítem A végén még fél dl fehér bort öntök hozzá. Megkóstolás után úgy döntöttem, hogy egy csipet szerecsendióval lesz teljes és egész.
 
 
 
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr441776671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása