Dalit

Szicíliai rusztikus kenyér

2010. február 27. 19:05 - Dalit

 

A Goodfood ezt a kenyeret ajánlotta a minestrone mellé.
Még nem tökéletes, de egy kis igazítással még az lehet belőle.
Ami különleges az az, hogy szénsavas vizet ír a recept.
Csak arra kell vigyázni, hogy a vizet fokozatosan adagoljuk a liszthez, mert nekem a 200 ml sok lett, kicsit utána igazítottam, és tettem még hozzá lisztet.
250g kenyérliszt
1 tk szárított élesztő
1 evőkanál olívaolaj plusz még a kenyér megkenéséhez
200 ml. Szénsavas víz
búzadara
finomra vágott rozmaring, és durva só, (maldon)
 
Összekevertem a lisztet az élesztőt, és fél teáskanál sót. Hozzáadtam a sót, majd fokozatosan annyi vizet, hogy lágy tésztát kapjak. kb. 5 percig dagasztottam, amíg jól kidolgozott, selymes állaga lett.
Kicsit állni hagytam, majd 8 db-ra szakítottam. kb. 16-17 cm-es lepényeket nyújtottam belőle.
Egy gáztepsit a búzadarával megszórtam, és egymás mellé helyeztem a lapokat, hogy ne érjenek egymáshoz. Hagytam 5 percet állni, majd megszórtam rozmaringgal és durva sóval, és megspricceltem olívaolajjal.
8-10 percig sütöttem, míg halványbarna lett.  

 

Szólj hozzá!
Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://dalit.blog.hu/api/trackback/id/tr491795128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása